Senaste nytt

Hilton e-standby upgrade vs Hilton Gold upgrade

RonnieK

Medlem
Som sagt tidigare, systemet har stöd för statusuppgraderingar. Sen är det upp till varje hotell hur de använder verktyget. Det finns flera sanningar helt enkelt.
 

agehall

Medlem
Som sagt tidigare, systemet har stöd för statusuppgraderingar. Sen är det upp till varje hotell hur de använder verktyget. Det finns flera sanningar helt enkelt.

Jag vill nog ändå hävda att det är fel. I HHonors T&C står uttryckligen "All upgrades are granted on a space-available basis for the entire stay, as determined at the time of check-in." vilket innebär att det ska ske vid incheckning och inte innan. Samtliga NOR1 upgrades jag har gjort har gått igenom innan incheckning iaf.
 

RonnieK

Medlem
Jag vill nog ändå hävda att det är fel. I HHonors T&C står uttryckligen "All upgrades are granted on a space-available basis for the entire stay, as determined at the time of check-in." vilket innebär att det ska ske vid incheckning och inte innan. Samtliga NOR1 upgrades jag har gjort har gått igenom innan incheckning iaf.
Jag håller med om att det strider mot T&C som kanske borde omformuleras. Ex. tillägget "or at an earlier point in time" hade ju löst biffen. Samtidigt är det svårt att klaga på att man ibland kan få reda på sin uppgradering i förväg då den "läcker" ut till sidan för reservationer. Hade de hållit uppgraderingen hemlig till check-in hade ju ingen kunnat veta, precis som vi inte heller kan veta vilka andra proprietära system hotellen kan tänkas ha som allokerar rum innan check-in och meddelas vid FD som "tack vare din status har vi uppgraderat dig till..."
 
Toppen