Senaste nytt

Hilton Doubletree Jakarta - Statusförmåner?

Gus

Medlem
Reser med familjen till Australien i december. Har 23 timmars byte i Jakarta och har gjort en poängbokning på DoubleTree. Hotellet ser mycket trevligt ut och man kan ju hoppas på en uppgradering (jag är HHG). Dock ser jag nu att det tar cirka 1 timme i vardera riktningen till hotellet från flygplatsen. Jag antar att det kan ta ännu längre tid vid ev. köer?

Kanske borde avboka och ta ett hotell närmare flygplatsen? o_O Tråkigt att missa ett sådant fint hotell som dessutom är "gratis" (bokas med poäng) men det känns skönt att ha en kort transfer med två trötta småbarn. Tips på hotell vid flygplatsen (pool är ett krav)? Ibis Styles Jakarta Airport ser fint ut.
 

Glenn E

Medlem
Reser med familjen till Australien i december. Har 23 timmars byte i Jakarta och har gjort en poängbokning på DoubleTree. Hotellet ser mycket trevligt ut och man kan ju hoppas på en uppgradering (jag är HHG). Dock ser jag nu att det tar cirka 1 timme i vardera riktningen till hotellet från flygplatsen. Jag antar att det kan ta ännu längre tid vid ev. köer?

Kanske borde avboka och ta ett hotell närmare flygplatsen? o_O Tråkigt att missa ett sådant fint hotell som dessutom är "gratis" (bokas med poäng) men det känns skönt att ha en kort transfer med två trötta småbarn. Tips på hotell vid flygplatsen (pool är ett krav)? Ibis Styles Jakarta Airport ser fint ut.
Du bör få lounge men fortfarande ett normalt rum. Ta flygplatståget in. Från stationen är det bara 10 minuter taxi till hotellet. Bra frukost på bottenvåningen vid den fina poolen.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Tonton

Medlem
Tack för bra tips med tåget, visste inte att sådant fanns. :) Men hela resan tar ändå ett tag kan jag tänka mig?

Vi bokade faktiskt hotellets taxiservice senaste. Tog 1,5h från landing till hotellet (landade 21). Det var ganska lång kö i immigration - men bilresan gick snabbt vid den tiden faktiskt.

Hotellet var riktigt fräscht, poolen var stor, och frukosten var bra! Vi hade cirka 48h där innan vi flög vidare, och det var ett riktigt bra hotell att utgå ifrån.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Nu ar det 1.5 ar sedan jag bodde pa just DT, men jag tar alltid Uber Black nar jag ar i Jakarta, aven till och fran flygplatsen. Mycket prisvart, och jag orkar inte deala med Blue Bird-taxi i den staden.

Man behöver inte deala med Bluebird taxi. De kör alltid på taxametern.
Uber Black håller ungefär samma pris som Bluebird men har finare bilar.
Jag tar ofta Uber X. Snorbilligt i Jakarta.
Uber är lite krångligt på flygplatsen för man får vänta på dem mot parkeringsplatsen.
Har man bråttom är det bäst att ta Silverbird eller Bluebird

Uber finns inte i Jakarta längre om jag förstått rätt? Bluebird, beställer man det via en app eller är det som vanlig taxi?

Vi bokade faktiskt hotellets taxiservice senaste. Tog 1,5h från landing till hotellet (landade 21). Det var ganska lång kö i immigration - men bilresan gick snabbt vid den tiden faktiskt.

Hotellet var riktigt fräscht, poolen var stor, och frukosten var bra! Vi hade cirka 48h där innan vi flög vidare, och det var ett riktigt bra hotell att utgå ifrån.
Hade du bott på det hotellet även om du haft 23 h i stan och reste med 2 små barn, eller valt ett närmare flygplatsen? Vi landar kl. 18 och åker igen kl. 17 dagen efter (mitt i värsta trafikrusningen?:eek:) Ibis Style Jakarta kostar 450 kr natten inkl. frukost, flygplatstransfer och pool. Är lite sugen på det hotellet men det tynger då Hilton ser så fint ut.
 

Glenn E

Medlem
Grab är bra och billigt. Bluebird är också bra. Tar du tåget först är det billigt. Silverbird är lyx och de kan oftast engelska.
Landar du klockan 18 så missar du loungen på kvällen. Men bra frukost och poolen är fin.
Med late checkout kanske ni kan lämna hotellet klockan 13.30 och ta tåget till flygplatsen
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Glenn E

Medlem
Tack för bra tips med tåget, visste inte att sådant fanns. :) Men hela resan tar ändå ett tag kan jag tänka mig?
Det finns en guide för tåget som jag gjorde här på BC.se . Kan inte söka själv för Google är blockat i Kina. Kostar 50 kronor tror jag. Tar 45 minuter eller något. Fräscha vagnar då iallafall.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen