Senaste nytt

Hilton Curio Hamburg?

Tostarp

Medlem
Senaste historian från Curio Hamburg:

Ska till Hamburg med familjen under Julen, vi ska ha det mysigt och kunna ta en drink på rummet etc. Slår till i Oktober och tar två av de finaste rummen på hotellet 'Svit med separat sovrum med 'stunning views over the city'. Förbetalar båda rummen á €298 per natt.

Mailar till hotellet ca tre veckor före ankomst och frågar om 'adjacent rooms'. Inga problem svarar dom, det fixar vi.

Kommer till hotellet och här börjat Kafka-romanen:
Vi måste dra ert kreditkort för kostnaden för rummet, Men det är redan betalt säger jag. Kvittar säger incheckaren, vi måste reservera hela beloppet plus €100 per rum. Jag orkar inte tjafsa utan bara suckar och godkänner. Får mina kort och ser på numren att rummen inte alls ligger intill varandra. Frågar varför jag inte fått intilliggande rum enl mail, men får bara till svar att de rummen jag fått är dom rum jag blivit tilldelad. Då ett av rummen ligger nästan längst ner frågar jag ang utsikten för detta rum men får bara till svar att 'DETTA ÄR DOM RUM DU BLIVIT TILLDELAD'. Kön bakom växer och jag orkar helt enkelt inte bråka mer.

Familjen går till sina rum och vi upptäcker att ett rum ligger på andra våningen och det andra i källaren (!). Jag blir helt vansinnig och är på väg till repan med mord i blicken men hustrun bromsar mig och säger att vi tar detta imorgon, vi ska ha trevligt.

Nästa morgon checkar vi ut och jag frågar hur dom tänker kompensera mig då jag betalt för något jag inte fått. Dom tänker inte kompensera alls säger dom. Jag insisterar och till slut går en från repan och hämtar 'Duty-manager'. Jag frågar då under tiden den som är kvar (ser väldigt junior ut) om vad som egentligen hänt och hon bara svarar med att mina rum såldes till en annan mer 'prominent gäst' då vi kom sent (Vi checkade in kl 18.20 !)
När DM kommer så erbjuder han sig att ge mig en kupong på två koppar kaffe i deras lobbybar att användas direkt (!!!). Jag frågar om varför jag inte får tillbaka en större del av mina pengar då dom inte levererat det jag förbetalt för. På detta svarar han a) Betalt är betalt och jag kan inte få några pengar b) Dom är inget 'riktigt' Hilton-hotell utan bara 'franchising' därför har dom inga åtagande mot bokningar gjorda via Hilton.

Jag ber då om ett kort till HotelManager och får bara till svar att jag kan använda kontaktformuläret på deras hemsida. Efter det lämnar DM repan och försvinner iväg. Helt stum och mållös står jag kvar när den juniora receptionisten räcker över ett kort till hennes kollega och ber mig använda det.

Jag bara går därifrån och undrar hur länge till detta j-a skithotell ska få vara kvar inom Hilton? Jag har bott där ett antal ggr och mer än hälften av gångerna har det varit strul än med det ena, än med det andra. Men det här tar fanimej priset.

Kommentarer? Jag har själv inte riktigt hämtat mig ännu...
 

Tonton

Medlem
Bedrövligt.

Min rekommendation är att inte reklamera till kortugivaren ännu, utan låt processen ha sin gång.

1. Kontakta Hilton centralt och skriv sakligt vad som har hänt och att du vill ha återkoppling och lösning på detta.
2. invänta svar och ta det därifrån

Jag har haft mina customer service-ärenden med Hilton och skulle säga att det till 80% är smidigare att det i efterhand centralt än via front office där ofta inte GM är tillgänglig. I de fall GM är på plats så har det i princip alltid löst sig direkt på plats.
 
Last edited:

Maja

Medlem
Jag antar att det är Reichshof Hamburg, Curio Collection by Hilton som du åsyftar? Beklagar djupt din upplevelse. Det är direkt oförskämt och helt klart inte korrekt beteende från deras sida.

Vi bodde där i två omgångar i somras och hade en positiv upplevelse. Ingen som helst uppgradering etc, men fick det rum vi hade bokat och allt flöt på inkl. välkomstgåva som HHG etc. Dock var rummet olidligt varmt i somras när det var +33 grader i Hamburg och AC:n klarade inte av det. Vi fick låna en stor golvfläkt som lät som tusan som iaf gjorde att luften fläktade lite i rummet.

Hoppas innerligt att Hilton centralt ordnar upp detta och kompenserar er på ett korrekt sätt.
 

rsimon

Medlem
I ett inlägg på Facebook skriver General Manager att man lämnar Hilton-samarbetet den 27 juli i år. Det motiveras att man önskar mer självständighet och fler möjligheter att möta gästernas behov på ett mer individuellt sätt.

Därmed kommer bara Hampton finnas kvar i Hiltonkedjan i Tysklands näst största stad.

Wir streben als Hamburg Haus mit unseren faszinierenden
Geschichte mehr Eigenständigkeit an und lösen uns ab dem 27. Juli von der Curio Collection by Hilton um neue individuellere Wege zu gehen.

„Wir haben uns bewusst dafür entschieden uns neu aufzustellen und die Ausrichtung zu optimieren. Nach fast sechs Jahren der Zusammenarbeit mit der Hilton Gruppe ist nun die Zeit gekommen, dass wir neue Wege gehen, damit wir noch individueller auf die Bedürfnisse unserer Gäste eingehen können“.
 
Toppen