Senaste nytt

Hilton Beijing vs Hilton Beijing Capital Airport samt tips

Mikeswe

Medlem
Kära BC vänner,

Har bokat upp både Hilton Beijing och Hilton Capital Airport med poäng, då vi har en en-natts vistelse i Peking nu i veckan.

Funderar lite på vilket hotell man skall satsa på med tanke på tiden.

Vi ankommer med Eva TPE-PEK 18.30, och har inget visum, utan kör på transfer-visa alt. 72h. Har flyg PEK-MUC 12.30 dagen efter.

Första gången i Peking, så tar tacksamt emot tips om vad som är värt att se i Peking på kvällen. Jag antar ju immigration säkert kommer ta ett tag, så funderar på om det är det värt att åka in till staden och ta Hilton Beijing? Eller bättra att hålla sig vid Hilton på flygplatsen? Någon som bott på båda hotellen? Finns det någon plus/minuslista på respektive hotell?

Sett på inläggen här på forumet att det verkar som Hilton Beijing Capital Airport är bra på uppgraderingar för HHD/HHG och det är ju ett plus.

Tar tacksamt emot tips :)..
 

Jonas F

Medlem
Jag har inte bott på någon av hotellen så det får någon annan svara på hur det är med. Men jag var i Peking förra helgen och för mig tog det två timmar från att planet landade till att jag satt på express-tåget från flygplatsen. Då hann jag med ett toabesök för och lyckades släppa före ett annat plans passagerare också samt ställa mig i kön till 144-timmars transfervisum. Relativt snabbt alltså. Nu är ju inte tunnelbanan till Peking så speciellt express:ig men fungerade relativt smidigt ändå. Det tar lite längre tid in mot stan än från eftersom den stannar vid terminal 2 också på vägen ut. På vägen till flygplatsen går det lite snabbare då den går direkt till terminal 3 först.

Någon annan kanske har lite mer tips på vad som kan göras i stan kvällstid. Jag var så jetlaggad att det blev tidiga kvällar för min del. Tänk på att tunnelbanan slutar gå vid 23-tiden dock.
 

Mikeswe

Medlem
Jag har inte bott på någon av hotellen så det får någon annan svara på hur det är med. Men jag var i Peking förra helgen och för mig tog det två timmar från att planet landade till att jag satt på express-tåget från flygplatsen. Då hann jag med ett toabesök för och lyckades släppa före ett annat plans passagerare också samt ställa mig i kön till 144-timmars transfervisum. Relativt snabbt alltså. Nu är ju inte tunnelbanan till Peking så speciellt express:ig men fungerade relativt smidigt ändå. Det tar lite längre tid in mot stan än från eftersom den stannar vid terminal 2 också på vägen ut. På vägen till flygplatsen går det lite snabbare då den går direkt till terminal 3 först.

Någon annan kanske har lite mer tips på vad som kan göras i stan kvällstid. Jag var så jetlaggad att det blev tidiga kvällar för min del. Tänk på att tunnelbanan slutar gå vid 23-tiden dock.

Tack för nyttig info!... det lutar väl lite åt att bo på flygplatsen då, så får man se om det går att ta en taxi ner till staden om tid ges ! :)..
 

Mikeswe

Medlem
Har bott på båda och det är bra Hilton hotell. Jag hade bott på flygplatsen eftersom jag varit i Beijing flera gånger.

Tack!.. Något av de två du föredrar mer? Bättre frukost/lounge/uppgradering etc.? Hilton Beijing, ligger det några bra restauranger i närheten? Antar att det blir hotellrestaurang/room service om vi bor på Capital Airport, eller finns det ngt bra område i närheten för att få en bit mat?
 
Toppen