Senaste nytt

HHonors Gold direkt, utan några vistelser, utlägg eller statusmatchning

FFS

Medlem
Va trött jag blir.
Igår var jag inne och kollade på sidan men tänkte att "det där tar jag imorgon"
Idag verkar kampanjen ändrats till att man måste ringa någon.

:(
 

Ozz

Medlem
Kom precis hem efter en natt på Double Tree Amsterdam och jag kom hem med blandade intryck.
Hade bokat billigast möjliga rum som vanligt på Hilton då jag hittills alltid blivit uppgraderad, så även denna gång.
Med mig hade jag fru Ozz och då är det ju alltid extra kul att bli uppgraderad till en svit, Dockside Suite 743 blev vårt rum för knappt ett dygn.
1.jpg

Rum 743 visade sig vara ett mycket trevligt rum med ett mindre sovrum och ett större vardagsrum med en udda planlösning då rummet kändes trekantigt. Jättefint badrum med både duschkabin och badkar, allt läckert kaklat med små kakelplattor. Tv/data/ljud var heller inget att klaga på då en iMac fungerade både som dator och tv i sovrummet och i vardagsrummet styrdes den stora (50" LG) av en Mac mini och tillhörande Bose ljudsystem.
3.jpg

Den underbara utsikten gick inte heller den att klaga på och utsikt var det gott om eftersom hela väggarna utåt var fönster från golv till tak.
2.jpg

I välkomstbrevet stod det att läsa att executive loungen var placerad på bottenvåningen och hade öppet dygnet runt för lättare förfriskningar som läsk och kaffe, därav att minibaren endast innehöll en flaska sparkling och en flaska still water. Frukost och cocktails serverades som sig bör under fasta tider i loungen. Vid en rökpaus utomhus så kontrollerades loungen på obemannad tid och det fanns två kylar med läskeblask, några skålar godis och lite frukt så det verkade ju lovande att slinka in där efter middagen för lite kvällssnack men...

...So far so good, men efter mörkrets intrång gick det bara utför.

Efter en härlig promenad hem från middag och med tanke på att vi skulle upp tidigt idag och det var en (i princip) alkoholfri dag igår så var tanken att man skulle få lite kvälls-snask och en flaska coca cola i loungen men ack vad vi bedrog oss. In i loungen kom vi men allt snask var borta, inte ett äpple så långt ögat kunde nå och colakylen var låst. Ok, kaffemaskinen var igång men att dricka kaffe vid elvahugget när vi skulle gå och lägga oss kändes inte lämpligt. Utöver kaffet fanns det endast en flaska still och en flaska sparkling water. d.v.s. exakt samma utbud som vi hade i minibaren. *suck*

Nåväl, jag hade kollat med receptionen att det var ok med frukost på rummet och vi skulle bara bli debiterade serviceavgiften om €5.50 vilket vi sällan brukar bli debiterade som Diamond, men det spelar ju ingen roll i sammanhanget. Frukostkortet fylldes i och tiden sattes till 07.30 eftersom det stod att dem skulle servera den med +-10 min och vi skulle iväg vid 09.

Sen var det dags för lite sömn och sängen i sig var skön men bara 160cm bred vilket jag anser är på tok för litet för mig och fru Ozz. Kuddarna var av sämre platt kvalitet och var helt stumma och längtan efter Conrads kuddmeny gjorde sig påmind. Lagom dåligt utsövd vaknade jag vid 07 i morse och såg verkligen fram emot en härlig Hiltonfrukost på rummet. Men det visade sig att även den blev något av en besvikelse. För det första var killen drygt 20 minuter för sen och han hade inte ens vett på att be om ursäkt.

På frukostkortet valdes självklart continental med tillägg av bacon, ägg och diverse tillbehör. Till continental frukost skulle det ingå en brödkorg med buns, rolls, croissants och danish pastery och vi hade även kryssat för 2 x toast (1 ljus & 1 mörk). Brödkorgen innehöll enbart 4 croissants och 4 danish och rostmackorna som bara var rostade på en sidan var kalla. På fru Ozz tallrik med ägg & bacon hade locket visst hamnat på ena äggulan som runnit ut på brickan. Tallrikarna med cold cuts var ok förutom osten som var så torr i kanterna att den reste sig.

Fruktsalladen innehöll enbart vatten och honungsmelon och kaffekannan som gav totalt 3 koppar var alldeles för underdimensionerad för 2 personer. Det fanns inte en färsk grönsak eller garnering och allt kändes slarvigt upplagt, det enda positiva var den färskpressade juicen som var god.
4.jpg

Nu kan man väl tycka att jag exempelvis kunde ringt efter mer bröd men eftersom roomservice var försenad så pass mycket och man vet vilken tid det tar att få upp nåt extra så gjorde jag mig inte det besväret. Men både frukosten och lounge-intrycket meddelades vid utcheckning.

Just my 2 cents om Double Tree i Amsterdam.
 

agehall

Medlem
Intressant. När jag var där för ett antal månader sedan så hade de ingen lounge, utan jag fick fri minibar istället. Dock blev det jobb nästan hela natten, så det blev inte mycket minibaranvändande.
 

Ozz

Medlem
Intressant. När jag var där för ett antal månader sedan så hade de ingen lounge, utan jag fick fri minibar istället. Dock blev det jobb nästan hela natten, så det blev inte mycket minibaranvändande.
Loungen låg innanför baren och man fick gå genom baren för att komma dit. En stor glasdörr med passerlås för hotellnyckel gav gästerna access, båda gångerna jag var där var den obemannad. Borden och sofforna utanför loungen kändes lite malplacerade med tanke på att loungen var stängd åt uteserveringen, dessa tillhörde baren vilket förklarar den något märkliga placeringen av loungen.
 

TjudöBoy

Medlem
While researching your account, I have discovered that your account was registered for the Visa Infinite Asia Pacific Instant Gold offer that, unfortunately, residents of Sweden are not eligible for. I am required to forward this information to the appropriate department so it is possible that your account will be downgraded to your applicable status of Blue.
I do regret if this causes you any inconvenience. However, all hotels will be able to view your tier status in their system.

Du e inte ensam att få detta mail, gjorde samma dummhet och nu e man BLUE!!! :mad:
Nåja, lätt fånget lätt förgånget... :p

Varningens ord till alla, ring till supporten om ni har frågor (uppge ej namn) men maila ALDRIG!!!!
 

Gus

Medlem
Du e inte ensam att få detta mail, gjorde samma dummhet och nu e man BLUE!!! :mad:
Nåja, lätt fånget lätt förgånget... :p

Varningens ord till alla, ring till supporten om ni har frågor (uppge ej namn) men maila ALDRIG!!!!

Man kan väl maila supporten så länge man säger att man bor i Australien? Jag har inte ändrat min adress till svensk ännu, så när jag checkar in på hotell frågar de mig om jag bor i Australien och då säger jag bara ja.
 
Toppen