Hertz President's Circle frågor och funderingar

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av FFlash, 8 Mars 2017.

1. TravelmanBiz

TravelmanBiz Medlem

Land:
    Norge Norge
    Er ikke total prisen 523.65 USD men restbeløpet som skal betales ved henting er 122.21 USD?

2. B380-9 XWB

B380-9 XWB Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Priset för hyran är $523.65 + skatter ($122.21).

Hyran kvittas mot poängen men skatterna får man betala själv.

TravelmanBiz gillar detta.
  3. FrontX

FrontX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gällande 4-hour Grace period med Amex så gäller inte den förmånen i Sverige enligt Hertz

4. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt mitt kontor (Göteborg Centralstationen) har jag rätt till det. Däremot måste jag säga till varje gång jag lämnar bilen efter överenskommen tid då det inte går automatiskt.

FrontX gillar detta.
  5. FrontX

FrontX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gillar verkligen Hertz ojämna kompetens gällande kunders frågor.
    Jag fick mitt svar från Kundtjänst/Centralbokningen, att det var de vanliga 29min som gällde. Så jag får väl ta frågan med mitt kontor istället helt enkelt..

Gus gillar detta.
  6. FrontX

FrontX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här med vilken bilgrupp man minimum måste ha bokat för att få en upgrade tycker jag är lite rörig.
    Själv bokar jag nästan alltid V40 (midsize) för hyror där jag inte har något speciellt jag behöver bilen till, och får alltid en S90. Men enligt villkoren så är ju högsta upgrade man kan få, en Full-size, och S90 går under Luxury, och jag börjar bli trött på S90 nu ( i know, verkligen ett I-landsproblem :D )
    Samma gäller XC40 som går som standard men jag läst om folk som fått en V90 som "upgrade".

Hur brukar det ser ut för er andra, som hyr främst i Sverige?

lars.dec8 gillar detta.
  7. Jag skrev ett inlägg i Hertz tråden häromdagen, men tar det här med. Hyr mycket 99% bokar jag V40 manuell, för att den bara kostar 340:- på mitt avtal. Skall jag ha automat så 80:- tillägg, jag får alltid bättre bilar. Jaguar, XC60, XC90, XC40, V60 och någon gång får jag V40 automat.
    Jag har aldrig hört argumentet om att de inte uppgraderar till vissa biltyper.
    Dock fick jag en V40 manuell, vit, naken, D2 häromdagen, vilket är första ggn på länge...

lemi och Brandforce gillar detta.
  8. Gus

Gus Medlem

Någon som lyckats uppgradera till Hertz President Circle på sistone? Har provat med Hilton Diamond, Marriott gold och Sixt platinum men fått nej på allt.

9. Martin_S

Martin_S Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick igenom en status match från Avis presidents club för cirka en månad sedan.

samet och Gus gillar detta.
  10. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Lucky me men jag har behållit presidents nu inpå tredje året utan att kvala så man kan väl snacka om softlanding. Konstigt men bara tacka och ta emot :)

Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!