Senaste nytt

Hertz Mystery Vehicle

marbe166

Medlem
Funderar på att Boka en Hertz Mystery Vehicle i över kristi flygare... vad är de minsta och sämsta man kan tänka sig få i Göteborg måntro?
Renault. Fick det i slutet på februari. Den betedde sig precis som franska bilar brukar, helt oberäkneligt.
 

johan_fbg

Medlem
Har nyss pratat med Hertz i Göteborg och fick information om att de köpt in "väldigt många" Ford Focus som kommer i slutet av april. Risken att få en sådan vid bokning av Mystery är därför stor, även med status, enligt personen jag talade med.
 

olo

Medlem
Upplever Hertz i Göteborg som mycket bra överlag, både sett till bemötande och bilpark, så det torde bli en positiv upplevelse.
Jag har kört V40 från Hertz vid Bilia Almedal. Den hade en extremt låg standard, lägre än vad som går att köpa som privatperson i norra Europa. Vid bokning hade jag status hos Hertz.
 

johan_fbg

Medlem
Min senaste mystery i Göteborg blev en helt nyutplockad XC60 med R-design.

Foto 2016-04-08 18 40 26.jpg
 
Jag har kört V40 från Hertz vid Bilia Almedal. Den hade en extremt låg standard, lägre än vad som går att köpa som privatperson i norra Europa. Vid bokning hade jag status hos Hertz.

En sak är säker. Hyr aldrig hos Bilia i Gbg-området. De håller inte "normal" Hertzstandard. Bilarna byts på 3-årsbasis, då är en hyrbil inte fräsch längre, och det är utan undantag de enklaste specarna.
 

tob

Medlem
En sak är säker. Hyr aldrig hos Bilia i Gbg-området. De håller inte "normal" Hertzstandard. Bilarna byts på 3-årsbasis, då är en hyrbil inte fräsch längre, och det är utan undantag de enklaste specarna.
Jag har bara haft bra erfarenheter när jag hyrt från Hertz/Bilia Sisjön där jag fått relativt nya och bra utrustade bilar. Kan dock ha varit flyt och är inte grundat på jättemånga hyror.
Dock har servicen alltid varit bra, har vid några tillfällen nyttjat leverans till kontoret och nu senast, för ett par månader sedan, levererade de bilen några timmar innan jag skulle ha den och hade programmerat värmaren så att bilen var varm vid hyrestidens start. Mycket uppskattat när jag kom ut och skulle iväg!
 
Japp, servicen i Sisjön är det inget fel på. De är trevliga och tillmötesgående (Vilket för övrigt gäller hela anläggningen). Det är hårdvaran som är pisstråkig. En nästan tre år gammal korttidsuthyrd V70 D2 med närmare 9.000 mil på mätaren gör i alla fall inte mig glad...
 

Moco

Medlem
Japp, servicen i Sisjön är det inget fel på. De är trevliga och tillmötesgående (Vilket för övrigt gäller hela anläggningen). Det är hårdvaran som är pisstråkig. En nästan tre år gammal korttidsuthyrd V70 D2 med närmare 9.000 mil på mätaren gör i alla fall inte mig glad...

Hur kan man ens komma på tanken att hyra ut en tre år gammal bil som gått 9.000 mil? Det borde vara förbjudet. Har inte Hertz interna regler för att förhindra detta?
 
  • Gilla
Reactions: olo
Toppen