Senaste nytt

Hertz Mystery Vehicle

marbe166

Medlem
Nu har jag chansat på att ta en mystery för första gången. Hyr i Linköping i 11 dagar i april. Återkommer med vad det blir...
 
Bokade mystery pö VBY över helgen och fick en Clio, den var dock fräsch med inbyggd GPS och BT för telefon och ljuduppspelning. Två dagar för under 1000lappen var helt okej!

Jag fick också en Clio i förra veckan. Inget man blir upphetsad över, men jag blev ändå positivt överraskad måste jag säga. Förhållandevis tyst på motorvägen och skapligt pigg dieselmotor. Noterade 2200 varv/minut vid 110 km/h på mätaren. Småbilarna har verkligen blivit bekvämare de senaste åren.
 

maba

Medlem
Någon som prövat detta på deras kontor på Åsögatan Södermalm och vad fick ni för bil i så fall? Funderar på att hyra bil där för två dagar nästa vecka.
 

aikputte

Medlem
Fick en Ford Fiesta för ca ett år sen på ARN, var riktigt besviken för jag ville ha en Volvo. Men visst, betalar man lite så får man oftast lite.

Lyckades köra på ett rådjur med bilen, fick räkning på 5000kr i självrisk plus 2000kr för att jag då var under 25år så det blev en dyr Fiesta ändå...
 

marbe166

Medlem
11 dagar lär det inte bli något magnifikt. Störst chans att få bättre bil vid kort hyra.

Du hade rätt, jag fick en Ford Fiesta, men på bokningskvittot stod en annan, högre summa än den jag hade bokat. Dagen efter åkte jag in till kontoret och påpekade detta och att jag som FlyingBlue-guldmedlem har rätt till en fri uppgradering vid tillgång. Då fick jag en V40 istället, till mitt ordinarie bokade pris.
 

Bryant

Medlem
I fredags fick jag en Ford Fiesta... Nu börjar det närma sig det jag faktiskt betalat för :). Tre mystery hyror: XC60, Ford Focus och nu Fiestan.
 

johan_fbg

Medlem
Bokade igår en Mystery vehicle från Göteborgs centralstation, 1050:- för fyra dagar.

Hämtade idag ut en XC60 AWD automat. Trevligt.
 
Toppen