Senaste nytt

Hertz kom och tog min bil!

Thornado

Medlem
Fick detta brev ikväll. Lite förvirrande igen. Ska ju lämna tillbaka bilen i övermorgon.
Med allt som hänt var jag tvungen att kolla avtalet igen. Det står återlämning 3/5. Oj oj.
Kan det vara tidsskillnaden som gör det? När jag skriver detta är det 1/5 här och 2/5 i Sverige. Hertz kanske uppfattar att jag är i Sverige.

Håll hårt i bilnycklarna imorgon så att de inte kommer och tar bilen från dig en gång till!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tonton

Medlem
haha - sjuk historia! Tur att det verkar lösa sig för er i alla fall.

Påminner mig om när jag och polaren var på Conrad Bali för nästan exakt ett år sedan. Vi hade hyrt 2 moppar. Helt plötsligt en eftermiddag så när vi skulle hämta ut mopparna från hotellets valet parking så visade det sig att någon hotellanställd hade "gjort oss en tjänst" och lämnat tillbaka mopparna då vi inte hade använt dem på två dagar (pga att vi varit på en utflykt) Det tog dock nästan en hel dag med diskussioner med GM innan vi hade listat ut vad som hänt. Conrad fick snällt beställa nya moppar åt oss och ta hela notan.
 
Last edited:

drW

Medlem
Är lite piggare nu men trött på att Hertz försökte lura mig. Ringde in för att förlänga hyran på det nummer som angavs på hyreskontraktet. Där hävdade de att en dag till skulle kosta $147 dessutom att rätten att lämna in bilen senare bara gäller ”platinum members” försökte förklara vad President’s circle var men gav upp och la på. Ringde ett annat nummer som jag hittade i kontraktet och fick i livfulla ordalag veta att den centrala kundtjänsten var idioter han förlängde hyran till en lägre kostnad.
Ska prata med dem vid återlämning.
 

jerixon

Medlem
OT - Skräll att du fick komp från en Hilton property :p
haha - sjuk historia! Tur att det verkar lösa sig för er i alla fall.

Påminner mig om när jag och polaren var på Conrad Bali för nästan exakt ett år sedan. Vi hade hyrt 2 moppar. Helt plötsligt en eftermiddag så när vi skulle hämta ut mopparna från hotellets valet parking så visade det sig att någon hotellanställd hade "gjort oss en tjänst" och lämnat tillbaka mopparna då vi inte hade använt dem på två dagar (pga att vi varit på en utflykt) Det tog dock nästan en hel dag med diskussioner med GM innan vi hade listat ut vad som hänt. Conrad fick snällt beställa nya moppar åt oss och ta hela notan.
 

squeezen

Medlem
Är lite piggare nu men trött på att Hertz försökte lura mig. Ringde in för att förlänga hyran på det nummer som angavs på hyreskontraktet. Där hävdade de att en dag till skulle kosta $147 dessutom att rätten att lämna in bilen senare bara gäller ”platinum members” försökte förklara vad President’s circle var men gav upp och la på. Ringde ett annat nummer som jag hittade i kontraktet och fick i livfulla ordalag veta att den centrala kundtjänsten var idioter han förlängde hyran till en lägre kostnad.
Ska prata med dem vid återlämning.
Exakt sånt här man hatar lägga tid på under semestern. Lider med dig.
Kanske blessing in disguise att SAS sköt på hemresan ett dygn, de står väl för extra hotellnatt med så kanske du kan ”ta igen” lite semestertid då.
 
Toppen