Hertz har avbokat min bil, blir ingen semester?

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Robster, 13 Juli 2020.

1. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spännande!
    Jag håller tummar och tår för dig - tack för att vi får följa med dig mitt i eländet.

Autonom och Robster gillar detta.
  2. Riktig soppa! Känner med er och hoppas det löser sig

Detta hände mig nyligen också, men en vän hade vänligheten att låna ut sin bil (som ändå skulle transporteras till mitt slutmål).

Gus gillar detta.
  3. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gällande tips med tåg. Jag kanske läser dåligt men kan fortfarande inte se vart ni bor någonstans?? Lite svårt att ge tips då.

4. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Värsta fall får man ibland göra både och :(
    Fast i grunden skulle jag ge mig ner till avsett kontor (om det fungerar praktiskt) och ta dem på plats.
    Är det förresten ett riktigt Herzkontor eller är de Franchise ?

Tidigare hade man inte riktigt samma system man jobbade i. Så det jag gjorde upp med lokala franchisehertz syntes inte i Hertz centrala system.

5. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bor ganska nära den där bilhandlaren/Hertzkontoret i Hammarby Sjöstad. Det är väl ett litet franchiseföretag inhyst hos/del av Upplands Motor. Upplands Motor är en tämligen stor bilförsäljare så de har ju mängder av bilar inne, som visserligen är till salu men jag tänker att om inte annat får man väl kräva att få en av demobilarna i en vecka?

Det är ju inte jättekul för bilhandlaren att sätta 100 mil på en demobil men de kommer ju ”reas ut” sen ändå. Det handlar, förhoppningsvis, bara om att vara lugn, saklig och ordentligt krånglig där och då plats.

6. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då så.
    Min nuvarande bilhandlare driver också franchise av hyrbil.
    Vid något tillfälle då det var fel (garanti) på bilen och han av någon anledning inte kunde ordna hyrbil så tog han en av sina beg.bilar och la i registret och lånade ut till mig så jag inte skulle bli lidande.
    Och sådan lösning borde ju U M klara av att fixa de också. De har ju några och de 100 bilar i lager.

Dbodenfo, Gus och Berglund gillar detta.
  7. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nå, var slutade spektaklet? Slapp du köra norröver eller levererade Hertz?

stopover, Dbodenfo, Brandforce och 2 andra gillar detta.
  8. Robster

Robster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    UPPDATERING!

Ledsen att jag inte uppdaterat, fullt upp med semester.
    Hertz ordnade en bil, fick en V60, samma bil som jag haft de två senaste gångerna jag hyrt från samma station. Kom dessutom undan billigare än vad jag skulle ha gjort. Så jag får väl vara nöjd ändå.

Jäkla tur att jag gick in för att kontrollera min bokning.

chek, Brandforce, palmen och 17 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!