Senaste nytt

Hertz (Generell diskussion)

Bra nyhet i Linköping; Hertz Rejmes har infört selfservice-kiosk som gör att det kommer gå att hämta ut bilar även på lördagar och söndagar. Förut var det begränsat till mån-fre 7-16.
 

FrontX

Medlem
Är det någon som använt sig av tjänsten att förbetala bränslet, i Sverige?. Finns det någon fördel med det mer än att man slipper leta bensinmack om man nu har svårt med det där man lämnar bilen?
 

ulagun

Medlem
Är det någon som använt sig av tjänsten att förbetala bränslet, i Sverige?. Finns det någon fördel med det mer än att man slipper leta bensinmack om man nu har svårt med det där man lämnar bilen?
Kanske inte direkt svar på din fråga,men liknande "erbjudande " hos Sixt Aten i höstas. Uthyrningstjejen erbjöd oss att de skulle tanka bilen vid återlämnandet
och debitera Amex kortet. Skulle då få någon slags rabatt.
Hon var så väldigt påstridig att vi blev misstänksamma och avböjde.
 
Jag är inte alltid supernöjd med Hertz men senaste hyran gjorde de rätt för sig. Hyrde en Volvo XC90 laddhybrid i 16 dagar men när jag skulle hämta ut bilen fanns det ingen laddsladd i bilen, och inte alls på stationen. När jag lämnade tillbaka drog de av 1600 kronor för att motsvara fem mils körning om dagen, snyggt gjort. (Iofs efter att jag tyckte att de ursprungliga 200 kronorna var för lite med tanke på bensinpriset kontra elpriset i Västerbotten).
 

johan_fbg

Medlem
Jag är inte alltid supernöjd med Hertz men senaste hyran gjorde de rätt för sig. Hyrde en Volvo XC90 laddhybrid i 16 dagar men när jag skulle hämta ut bilen fanns det ingen laddsladd i bilen, och inte alls på stationen. När jag lämnade tillbaka drog de av 1600 kronor för att motsvara fem mils körning om dagen, snyggt gjort. (Iofs efter att jag tyckte att de ursprungliga 200 kronorna var för lite med tanke på bensinpriset kontra elpriset i Västerbotten).
Plockade upp en hybrid i helgen och där fanns heller ingen laddkabel. Har försökt att ringa och maila då jag ska ha bilen ett tag men inte fått något svar. Tack för referenser gällande ersättning.
 

Gus

Medlem
Vi bokade precis en bil på hertz.com för hyra i Los Angeles, bokade som gäst, valde Amex platinum CDP och "betala på plats"
Fick ingenstans i bokningsdialogen ange ett kreditkortsnummer, är inte det konstigt...?
Samma sak för mig nu när jag bokade bil i Toronto. Märkligt. Annars behöver man ju ge ut sitt kreditkortsnummer i tid och otid.
 

Gus

Medlem
Jag försöker boka en bil genom Hertz och SAS samt lägga in min medlems ID för att ta nyttja av statusen.
Men när jag bokar genom SAS sida (SAS Car Hire | Hertz) hittar jag ingenstans att lägga in medlemskapet.
Om jag bokar genom att vara inloggad får helt annat pris, oavsett CDP.

Nån som vet hur jag kan kombinera bra pris + medlemskap? Går det alls?
Jag lyckas inte heller få till det. Och hittar ingenstans på Hertz hemsida att man kan lägga till en bokning i sin profil i efterhand. Jag är tydligen President's Circle och hade gärna velat utnyttja medlemskapet. Om jag bokar i inloggat läge så blev det nästan dubbelt så dyrt kontra när jag bokade via SAS hemsida. Men det kanske räcker att visa sitt medlemskort när man kommer in till stationen?

Brukar Hertz-personalen noggrant kontrollera vilken SAS-status man har vid utlämnandet av bilen? Jag är lite osäker på vilken SAS status jag kommer att ha när bilhyran sker nämligen.
 

Gus

Medlem
Jag lyckas inte heller få till det. Och hittar ingenstans på Hertz hemsida att man kan lägga till en bokning i sin profil i efterhand. Jag är tydligen President's Circle och hade gärna velat utnyttja medlemskapet. Om jag bokar i inloggat läge så blev det nästan dubbelt så dyrt kontra när jag bokade via SAS hemsida. Men det kanske räcker att visa sitt medlemskort när man kommer in till stationen?

Brukar Hertz-personalen noggrant kontrollera vilken SAS-status man har vid utlämnandet av bilen? Jag är lite osäker på vilken SAS status jag kommer att ha när bilhyran sker nämligen.
Nu lyckades jag få in bokningen på min Hertz-profil. Jag öppnade en flik på datorn och loggade in på min Hertz-profil. Öppnade sedan en ny flik och bokade en bil via SAS-portalen och då kopplades bokningen in på min Hertz-profil och jag var tom tvungen att ange ett kreditkortsnummer.
 

pswe

Medlem
Bra weekend deal just nu med bra tillgänglighet iallafall på de Stockholms-stationer jag kollade . Fredag 12.00 - Söndag 18:00 = 699kr. 799kr för XC40, 1099 för XC60.

Tack för omtanken. Verkar variera över perioden, jag kollade lite olika Stockholmsstationer i december, då var det inte alls de priserna, tyvärr.
 
Toppen