Hertz (Generell diskussion)

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Double Trouble, 30 Juli 2019.

1. Inte jag heller!
    Hur godkänner jag villkoren?

Mr Basic gillar detta.
  2. gusten

gusten Medlem

Vet inte om det redan tagits upp i tråden: varje gång jag söker prisuppgift och är inloggad får jag SÄMRE priser (med CDP Finnair Platinum) än när jag söker priser utloggad som gäst - allt annat lika.

Slår aldrig fel. Någon annan som upplevt samma sak?

3. Martin Johansson

Martin Johansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag har fått höra en teori att "rabatten" man får inloggad med olika kort eller medlemskap knutet till sitt konto är en rabatt på något typ av (dyrt) listpris.
    Söker man som gäst får man istället lägsta pris med kampanjpriser, boka-tidigt-rabatter eller annat.

Prissättningen i hyrbilsbranschen verkar vara en hel vetenskap, men någon annan vet kanske mer?

4. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har hänt och diskuterats här ett otal gånger förut. Mest sannolikt har du någon försäkring eller annat tillval förkryssat i din profil. Då läggs den kostnaden till direkt och sabbar en direkt prisjämförelse. Hertz har en hel uppsjö med olika tillval därför bör du noga kolla igenom din profil först för att säkerställa att det inte är förvalda alternativ som driver kostnaden.

Double Trouble, pswe och gusten gillar detta.
  5. gusten

gusten Medlem

Tror @Martin Johansson är på rätt spår. Kollar alla ev tillägg o försäkringar noga.

En smula bedrägligt är det allt.

6. LasseFoppa

LasseFoppa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En konstig grej som jag märkt är att jag oftast får högre priser när jag tar bort försäkringar som tillval i min profil, jämfört med när jag kör med försäkring. Det tycker jag är skumt. :)

7. Double Trouble

Double Trouble Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter att inte ha fått en enda uppgradering som President's Circle (3 hyror i Stockholm) läste jag villkoren eftersom jag ville ha kött på benen innan jag börjar bråka vid nästa hyra. Jag upptäckte då till min förvåning att i Europa har man bara garanterad uppgradering om man hyr på flygplatskontor.

Nästan poänglöst att vara President's Circle i Sverige känns det som?

https://www.hertz.se/rentacar/emember/join/overview.do?learnMore=presidentsCircle

Garanterad biluppgradering en klass
    Garanterad biluppgradering en klass är tillgängligt vid bokning minst 48 timmar i förväg. Biluppgradering en klass erbjuds vid deltagande Hertz-anläggningar i USA, Kanada, Namibia, Sydafrika och deltagande flygplatsanläggningar i Europa (Bryssel, Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München, Stuttgart, Helsingfors, Uleåborg, Rovaniemi, Åbo, Paris Orly Paris Charles de Gaulle, Marseille, Nice, Toulouse, Lyon, Bordeaux, Aten, London Heathrow, Gatwick i London, Manchester, Edinburgh, Birmingham, Dublin, Milano Linate, Milano Malpensa, Rom Fiumicino, Amsterdam, Wien, Lissabon, Madrid, Barcelona, Stockholm, Göteborg, Genève och Zürich) med en bokning 48 timmar i förväg. Högsta uppgraderingen är till en bil i Full Size-klassen med som minimum en reservation av en bil i Compact-klassen. För 4-dörrars Compact-bilar, är den maximala uppgraderingen till en 4-dörrars bil i Full Size-klassen. Uppgradering kan bara garanteras till nästa bilklass. Detta utesluter specialmodeller såsom minibussar och stadsjeepar samt Hertz Collections-fordon. Uppgraderingar gäller inte för hyresperioder längre än 30 dagar.

8. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det är garanterad uppgradering du söker så stämmer ovan. Dock är min uppfattning att det tas hänsyn till status, om möjligt, även på andra stationer än de listade.

9. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Mr Basic gillar detta.
  10. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan man samla eurobonuspoäng och samtidigt reward hos hertz? I bokn dialogen måste man ju välja och sedan får jag inte in Hertz rewards... lyckas nån få båda? (Likt på avis prafered)?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!