Senaste nytt

Hertz Five Star - vad ger det dig? -uppgraderad var/när/hur

Jakob K

Medlem
Ohoj.

Jag är typisk kund som hyr hos Hertz ca 10-20 ggr per år. Detta ger den så kallade Five Star-nivån. Rabattkod är LH SENATOR i min profil.

Här är min praktiska erfarenhet av vad detta ger mig:

I Tyskland (FRA, MUC, DUS):
Alltid upgrade. Jag beställer alltid en bil typ 3-serie med aut och nav eller mercedes c-klass med aut och nav. (FDAR Grupp I). Varje gång erhåller jag en 535xdt eller en CLS 350 Bluetec Shooting etc (PWAD Grupp J6 eller XWAR Grupp V6). Personalen är alltid hövliga, korrekta samt respektfulla.

I Sverige:
Oftast ingenting. Enstaka upgrade - men så klart bara till en annan Volvo så att äga. Ingen canopy service oftast heller. Ofta snikmotor D2 på en 2 tons Voffla V70. Personalen är förvirrad, och SAS-mässig.

I USA (MIA, SFO, mfl)
Ingenting mer än Canopy Service. Ofta har jag dock bokat Full Size SUV (Suburban etc) och då finns knappast några alternativ. Många "how are you?" per tidsenhet/medarbetare.

I Frankrike:
Ingenting, skräpiga bilar med 8000 mil på och klassisk fransk attityd till icke-fransoser. Urk.

Vad är era erfarenheter?

mvh
 

jonten

Medlem
Är PC men hyr bara i Sverige, på flygplatser och i storstäder alltid uppgraderad. Hyr alltid mellanklass automat, men kör oftast XC70, XC60 ifrån dessa ställen. Ofta stora motorer med GPS.
Här tar det 15 sekunder att hämta bilen och den står oftast parkerad nära. Välkommen, säger namnet, snabb titt på körkortet och sen önskar de en trevlig dag. Inga signaturer, ingen tjafs om försäkringar osv.

Sen kommer raka motsatsen, när jag hyr i tex Jönköping, Örebro, Västerås osv. Otroligt sällan uppgraderad, vet inte hur många nakna V40 D2 automat jag kört, sen tar det en jävla tid att få ut nyckeln. De skall altid dubbelkolla kontraktet, fråga om försäkringar, ha signatur, och biljäveln står på någon obskyr parkering 450 meter bort.
 
Toppen