Jakob Österberg
Medlem
Ja, Hertz är helt värdelösa. Undvik om möjligt.Fick svar av dem att det var skada på kofångaren fram och de skickade med en bild där man ser att nummerplåten är bucklig. Oturligt nog (för dem) hade jag noterat den när jag hämtade bilen och fotograferat det (och övriga skador som noterats. Var lite osäker på om det var den eller en annan repa som menades med den (svaga) markeringen på dokumentationen och jag hade ingen större lust att ta mig tillbaka till terminalen, ställa mig i kö och förklara för personalen (som jag redan noterat pratade väldigt dålig engelska) att det fanns en skada jag var osäker på om den var noterad så vi åkte (hade dessutom en tid att passa med nyckelutjämnaren till lägenheten. Jag skickade Hertz (Sverige) svar med min bild där man ser att bilen står på den parkeringsruta (man ser numret) som jag skulle hämta upp den från. Bilden är tagen den dagen och klockslaget stämmer också med upphämtningstiden. Svaret kom tillbaka snabbt att Hertz Spanien hävdar fortfarande att eftersom jag skrivit på dokumentationen (vilket jag ju gjorde inne i terminalen innan jag ens sett bilen) så får jag skylla mig själv. De är ju för tusan kriminella!
Betalade du måhända med svenskt kreditkort? Då kan du bestrida den debiterade avgiften.