Senaste nytt

Hertz - Bilskojare!

Hachans

Medlem
Ja, verkligen. Har inte direkt haft tur denna gång.. Allt började med att denna hyra är bokad på upp till 5k poäng hos eurobonus. Bokat en V40 det senaste 8 veckorna varje fredag. När jag var i kontakt med kundtjänst ang saknade poäng och en del som de gett för lite för, visade det sig att mitt President club inte var aktiverat i Sverige. Har varit irriterad var enda gång då jag inte blivit erbjuden uppgraderingar och fått tjata mig till dem och det som utlovas vid PC nivå. Nu skulle det va aktiverat inför denna hyra men när jag kom tll Hertz Arlanda så var en V40 reserverad för mig. Fick tillslut en uppgradering, en full utrustad S90 fick jag. 15min senare när jag skrapat alla rutor och värmt bilen upptäcker jag att den inte alls är fullutrustat, så jag återvänder till disken och får då den XC60 som bara gått 2mil som senare visade sig vara avställd.
Imorse så körde Hertz Arlanda ut en XC90 D5 AWD till mig och körde hem XC60n.

Hoppas det här var sista gången med strul då jag har 8st bokningar varje nästkommande fredagar hos dem.

Varför provar du inte ett annat bolag? Det är ju intressant hur ett bolag kan missköta sig gång på gång men ändå få dina pengar.
 

Flytoheaven

Medlem
Varför provar du inte ett annat bolag? Det är ju intressant hur ett bolag kan missköta sig gång på gång men ändå få dina pengar.

Har varit trogen Avis kund det senaste 3 åren. Tänkte prova Hertz nu, men de ligger inte så högt på min betygsskala. Så kanske återgår efter alla kampanjhyror.
 

gusten

Medlem
Kommer snart att sluta med Hertz. Förutom pris-skojeriet som anges i trådstart, så är de extremt långsamma med att skicka fakturan efter inlämning av bil. Hyrde av Europcar på Arlanda för en tid sedan och då kom slutavräkningen på mailen när jag satt på transferbussen till terminalen. Hos Hertz har det nu gått snart en vecka efter en bilhyra i centrala Helsingfors. Ingen slutavräkning och de har dessutom dragit dubbel deposit på mitt kort. Inte första gången heller.
Dessutom: långsam, krånglig och outdated hemsida och en kundtjänst som är nära nog omöjlig att komma i kontakt med.
:mad:
 
Toppen