Hertz - Bilskojare!

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av trekker, 2 December 2015.

  1. Coalcandy

    Coalcandy Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick 1000 kr avdrag på en hyra här om veckan för ickefungerande AC i baksätet. Vid återlämning erbjöd de 200 kr, och hänvisade till att jag borde ringt roadside assistance under hyran (hade försökt ringa kontoret som ej svarade). Mailade Hertz centralt och sa att jag tyckte det var dåligt och fick 800 kr till. (Totalt pris för hyran var 5200 kr)
     
    Brandten gillar detta.
  2. Hertz har fortfarande inte skickat några kampanjpoäng till mitt Eurobonus-konto för hyror i september. Däremot påstår de vid upprepade tillfällen sedan november (efter att vid upprepade tillfällen ha påstått att jag inte har rätt till poängen) att de har gjort det. Ingen annan poängkreditering hos Eurobonus har krånglat.

    Nu är det redan dags för nästa krångel med Hertz, trodde det kanske skulle bli skillnad om man hyr via annat bonusprogram, denna gång Aegean. Nejdå. Nu påstår Hertz att jag har hyrt med "voucher" som inte ger några poäng!? Jag hyrde såklart på Aegean Car Rental Hertz, den enda sida som genererar poängen jag vill ha.

    Jag är så sjukt trött på Hertz nu, det känns som man får tjata sig till varenda kreditering från dem, och mycket värre än så, jag börjar få en känsla av att de myglar systematiskt och hoppas att tillräckligt få tjatar eller bryr sig!

    De har till synes bra kampanjer via Eurobonus, men jag kan utifrån min lilla erfarenhet sista halvåret bara uppmana folk att vara försiktiga och inte förvänta sig att poängen bara ramlar in. Intressant nog har jag haft fler hyror med Avis och där har ingen kreditering krånglat.
     
    ulagun och Voyageur gillar detta.
  3. Homer

    Homer Medlem

    FrontX och Kajsan gillar detta.
  4. FrontX

    FrontX Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu framgår det ju inte mer än att Hertz säger sig ta sitt ansvar för de som drabbats. Men rädslan för en ordentlig lawsuit gör nog att dessa kunder får rejäla kompensationer. För som vi alla känner till så är ju USA nr1 när det kommer till stämningar för allt och alla
     
  5. Elberto

    Elberto Medlem

    Ort:
    Norrtälje
    Land:
    Sverige Sverige
    Hier das gleiche.
    Passade på o bokade en bil till en tjänsteresa i Göteborg.
    Enligt kampanjen är det 1500 poäng som krediteras för en 2 dagars hyra.
    Fick följande mail av Hertz:

    Bäste Elberto,

    Tack för din förfrågan angående hyreskontraktsnummer 43399XXXXX

    Enligt våra uppgifter så har poäng för denna bilhyra redan blivit intjänade

    000500 i Scandinavian Airlines (SAS) medlemsprogram den (...)


    Trött på Hertz, bara trött.
     
  6. Martin Johansson

    Martin Johansson Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Standardsvar när Hertz betalat ut fel poäng. Jag har bara svarat på det och förklarat hur många poäng jag ska ha och varför så har det löst sig.
     
  7. Meazza

    Meazza Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Samma här. Förstår dock inte varför det ska behövas? Bättre om de läser första mailet istället.
     
  8. Ska förtydliga att mitt klagomål ovan beror på att Hertz efter ovan nämnda påtryckningar påstår att jag har fått extrapoängen/kampanjpoängen, inte bara den vanliga.
    Det är sluthyrt hos Hertz för min del nu, orkar inte hålla på längre. Undantaget är hyra via broker (och där denna bär ansvaret för försäkringar etc.) om just Hertz råkar vara billigast. Men inte för poängsamling.
     
  9. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr är de inte ensamma. För några år sedan hade jag en lång korrespondens med Sixt om dylika frågor. Till slut gav t o m jag upp.
    Och nuförtiden har jag ju knappt några bilhyror så det finns inte heller något att sätta emot.

    Nu har jag på ett sätt litet case igen. Fel modell (har i o f s förståelse), dyngskitig utanpå, vindruta sprucken tvärs över (någon skadenotering fanns såklart inte gjord eller ens i bilen), Navi ville hela tiden ha en kod som ingen sa sig känna till.
    Ok, en av orsakerna var att båda som jobbar med uthyrningen var sjuka samtidigt. Men, trots det borde det finnas en manual till ersättaren.
    Tänkte ta upp det vid nästa tillfälle och se vad kompensationen blir.
     
  10. Bamse35

    Bamse35 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Se denna undercover video dom gjorde på en biluthyrare på Heathrow airport. Det framgår tydligt via en mullvad som inflitrerat företaget att de som praxis fullständigt blåser sina kunder. Säkerligen praktiseras liknande metoder på de större firmorna. Man kokar av ilska, hoppas alla inblandade åker på långa fängelsestraff.
     
    Elberto, obs och Jönsson gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×