Hertz - Bilskojare!

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av trekker, 2 December 2015.

  1. Brandten

    Brandten Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja ok. De nämnde inget om det nämligen när jag hämtade eller lämnade bilen. De sa bara att de reserverar ett belopp som täcker evt parkeringsböter.
    Hade varit skönt att slippa och betala och att det bara drogs från kortet. Har man tur kickar den mänskliga faktorn in hos Q-Park också så påminnelsen inte går ut heller. :)
     
  2. Martin Johansson

    Martin Johansson Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    300kr kostar den gamblingen (Hertz administrativa avgift), du får avgöra själv om du tycker att det är värt det ;)
     
    Brandten gillar detta.
  3. jonten

    jonten Medlem

    Boka bilen två dagar längre avbokningsbart, ring och ändra bokningen någon dag senare?
     
    Jakob Österberg gillar detta.
  4. Erik M

    Erik M Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Igår var det många som fick problem med att komma hem efter jobbet i Stockholm, eller genomföra annan planerad resa.

    BRA meddelade att alla som bokade om en flygbiljett fick ombokningskostnaden återbetald.
    SJ meddelade detsamma.

    Hertz? De meddelade att vissa kontor skulle stänga tidigare.
     
  5. jonten

    jonten Medlem

    Varit trogen Hertz i många år, 40-60 hyror per år. Uppgraderad 80-90% av fallen.
    Idag brast det, vilka rookiesar.
    Göteborg Nordstan, kommer in stressad och i de flesta fallen ligger ett kuvert redo så jag brukar vara in & ut på 1-2 minuter (Hertz Charge card).
    Idag 4-5 pers i kö, turister som skall ha guidning över halva stan. 1 person som jobbade.
    Tiden går, kollegan kom in precis före mig han fick vänta i 25 minuter, jag 20 minuter. Väl framme inget förberett utan ett jäkla knappande på datorn, sen kommer dödsstöten. ööööhhh vi har inga bilar här i garaget i Nordstan, utan du får gå till Citypark Brukar ta 5-10 minuter hette det.
    WTF redan 20 minuter sen, sen skall man gå runt halva stan med väskor. FIck en snabb beskrivning hur man hittade dit, jag & kollegan trodde oss uppfatta vägen. Men det hade vi ju inte. Efter att ha gått 15 minuter åt rätt håll så fick jag krypa till korset och ringa, 25 minuter efter att jag fick nyckeln i handen så satt jag i bilen. Drygt 40 minuter senare än vad jag hade räknat med.
    Jag kommer ju så klart att hyra där igen, dum svensk som man är. Men kommer ALDRIG mer gå dit för att hämta bil, de får leverera bilen eller så får de beställa taxi. Och jag kommer maila dem om detta, för det är inte OK.
    Så för övrigt bra Hertz ligger just nu på veckans shitlist
     
    Walter, Johan_Roos, gusten och 1 annan gillar detta.
  6. johan_fbg

    johan_fbg Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Hertz Göteborg centralstation har sjunkit i servicenivå sedan de flyttade vid årsskiftet. Känner igen mig med väntetiden, är ett galet knappande i datorn och de frågar efter körkort och kreditkort trots att allt är inlagt i min profil. Dessutom blir jag i princip alltid feldebiterad, vilket de iofs är supersnabba med att åtgärda när jag påpekar det.
     
    jonten gillar detta.
  7. gusten

    gusten Medlem

    Ort:
    HEL/ARN
    Har haft liknande erfarenheter nyligen: har hyrt via hemsidan över helgen från Hertz ARN och varit nöjd med service och bilar (uppgraderingar flera ggr). Men när jag i veckan sökt på nya hyror inom några veckor får jag betydligt( SEK 1,000) högre pris (!) i inloggat läge än om jag bokar som gäst. Lägger jag till rabatt (?!) kod, i mitt fall Finnair Platinum blir det dyrare eller ingen skillnad. Dyrast tycks det bli om jag anger att jag reser i affärer. Har dubbelkollat och laborerat flera gånger och det tycks (@agehall) inte handla om att försäkringar inkluderats. Jag tycker faktiskt att vi är en mindre scam på spåren här. Vet t e x flygbolagen om att deras elite members de facto inte får ett cent i rabatt. För övrigt är det nästan omöjligt att komma fram direkt per telefon till t e x ARN, eller?
     
  8. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Lusläs alla villkor - det kan vara saker som att extra förare inkluderas eller att självrisken skiljer. Det är inte alltid det är bättre att använda en rabattkod - det behöver ju inte ge fördelar som man själv har direkt nytta av...
     
    gusten gillar detta.
  9. FFlash

    FFlash Medlem

    Land:
    Finland Finland
    Orsaken till att jag slutat använda Hertz är deras promo poäng. "Get 900 points with your next rental" osv som aldrig reggats på mitt konto :(
     
  10. FrontX

    FrontX Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tänk också på att priserna, iaf hos Hertz varierar väldigt mkt beroende på vilken dag i veckan du hämtar resp lämnar bilen, OCH vilket klockslag du gör detta på. Bokar du t.ex Torsdag-Måndag med upphämtning kl 11 så kostar det nästan ca 1000kr eller mer, än om du hämtar bilen kl 12 istället.
    Såklart är det skillnad på vecko-och helgpriser men att de har så stora skillnader beroende på tidpunkt osv är rätt fult och dåligt.
    Sixt har inte alls lika extrema skillnader på sina priser t.ex
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×