Senaste nytt

Hertz – Finns det risk att bli blåst?

Homer

Medlem
Naturligtvis är det så, och drar man saker och ting tillräckligt långt så kan mina inte bevisa någonting, och även om man får med sig en anställd som skriver under på skador så kan de senare säga att det gäller inte alls och det var inte det som den anställde skrev under på, att det fortfarande är de bilder som Hertz har i sin databas är de som gäller ochsåvidare.
Min erfarenhet har hittills visat att det räcker att visa upp bilderna man har i telefonen.

Jag tror det är liten risk att någon skulle neka till vad de skrivit i en damage report eftersom det finns en kopia.
 

Rebel

Medlem
Men hur manga har har faktist sjalva akt pa kostnader pga skada som de inte har haft???
Ngn sakert men inte sa manga skulle jag tro.

Det kanns lite som hangslen och balte principen som ar ganska vanlig har uppe i norr.

Jag blir sakert klassad som tokig, ni kanske inte har fel men min MO ar lite annorlunda
 

fcx

Medlem
Men hur manga har har faktist sjalva akt pa kostnader pga skada som de inte har haft???
Ngn sakert men inte sa manga skulle jag tro.

Det kanns lite som hangslen och balte principen som ar ganska vanlig har uppe i norr.

Jag blir sakert klassad som tokig, ni kanske inte har fel men min MO ar lite annorlunda

Jag har 10-15 hyror per år (1-2 dagar per hyra), och har de senaste åren råkat ut för minst en "skada" per år. Då räknar jag även in de gånger som jag har fullförsäkring, och inte betalar någonting. I samtliga fall har det varit skador som varit så små att om de skulle funnits där från början så hade jag inte noterat dem vid en besiktning av bilen i samband med uthämtning.
 

Rebel

Medlem
Jag har 10-15 hyror per år (1-2 dagar per hyra), och har de senaste åren råkat ut för minst en "skada" per år. Då räknar jag även in de gånger som jag har fullförsäkring, och inte betalar någonting. I samtliga fall har det varit skador som varit så små att om de skulle funnits där från början så hade jag inte noterat dem vid en besiktning av bilen i samband med uthämtning.

Ok, en.
Nu vet jag inte om 10-15 är mycket per år men det är mer än mina ca 10 (1-3 dagar, helger) ggn/ år.
 

fcx

Medlem
Ok, en.
Nu vet jag inte om 10-15 är mycket per år men det är mer än mina ca 10 (1-3 dagar, helger) ggn/ år.

Jag vet inte heller om 10-15 per år är mycket, men att jag skulle få en skada på bilen drygt 5% av gångerna jag kör låter helt orimligt för mig. Då skulle ju min egna bil vara totalt sönderkrockad om jag kör likadant med den.
 

Valley

Medlem
Men hur manga har har faktist sjalva akt pa kostnader pga skada som de inte har haft???
Ngn sakert men inte sa manga skulle jag tro.

Det kanns lite som hangslen och balte principen som ar ganska vanlig har uppe i norr.

Jag blir sakert klassad som tokig, ni kanske inte har fel men min MO ar lite annorlunda

Inte haft allt för många duster på en 50-60 hyror. Tre skador jag vägrat betala varav jag fick slanta för en. Ett varselljus som jag är övertygad var trasigt redan vid uthämtning. Bilen stod med nosen mot en snödriva och jag hämtade ut den och jag var så korkad att jag inte tog min vanlig runda efter jag backat ut den.
 

jsn

Medlem
Men hur manga har har faktist sjalva akt pa kostnader pga skada som de inte har haft???
Ngn sakert men inte sa manga skulle jag tro.
hyrt 10-15 gånger kanske, två tydliga försök varav den ena tog en hel del tid och energi innan jag fick rätt.
 

fmansson

Medlem
Hur långt i efterhand kan en hyrbilsfirma ta betalt för en skada? Anledningen är att jag hyrde en Clio hos Avis i Italien tidigare i veckan och då försäkringen kostade knappa 40 euro per dag (skulle hyra 2 dygn) så tänkte jag att jag skiter i försäkringen. Jag skulle köra 8 mil ett resort, låta bilen stå och sen köra 8 mil tillbaks. Jag kollade bilen ytterst noga och upptäckte ett litet stenskott som jag bad dem inspektera och sen förde de in deti protokollet. Jag lämnade tillbaks bilen utan anmärkning.

Kan de i detta läget belasta föregående kund av bilen för stenskottet? föregående kund borde rimligtvis fått bilen kollad. Det kan ju gått allt ifrån 1 timme till några dygn sedan bilen senast var uthyrd.
Sen finns ju möjligheten att de krämar ut flera kunder på detta stenskott som kör oförsäkrade, det behöver man ju inte vara särskilt konspiratorisk för att inse.

Men.... om jag lämnar in bilen får den godkänd utan anmärkning och kvitto i handen. Kan de sen dra pengar för stenskott/lackskador osv? Isf hur länge?
 
Toppen