Senaste nytt

Hemresa från Asien med bl a Cathay Business och Thai First

FF#1

Medlem
Det borde jag ha vetat. Skäms lite att jag inte kom ihåg det (mor och syster båda lärare i modersmål, dvs svenska).
Vist ja, det heter ju "batonki" på finska, det är som Frugan ( finska) säger långljus om helljuset på bilen ibland samt undergång istället för gångtunnel. :)
 

Sofia

Medlem
Tack för en trevlig rapport!

Gåslever borde förbjudas helt och hållet, otroligt barbariskt att tvångsmata fåglar så att deras lever växer på ett onaturligt sätt. Eller var säger du, @rvarttinen?
 

rvarttinen

Medlem
Tack en trevlig rapport!

Ja, @Sofia - hur gåslever framställs är rätt så onaturligt och just för att maximera utfallet. I vår undersökning visade det sig att finns en skala från helt naturligt framställd (fåglarna får äta helt själva) till den rent barbariska varianten. Tyvärr framgår det väl inte i de flesta fall var på skalan en viss foie gras hör till. Förbjuda? Jag vet inte hur effektivt det vore. Bojkott? Kanske bättre - vi konsumenter har långt större makt än vad vi oftast tycks förstå. Dags att nyttja den bättre?
 
D

Deleted member 4140

Guest
Den gåslever jag fick på en LOT flight mellan Tokyo och Warzawa var nog det äckligaste jag ätit inom flygplansmat.

Tack för en trevlig rapport, ska undvika gåslevern om jag får den när jag flyger med Thai om några månader :)
 
Toppen