Senaste nytt

Hemresa från Asien med bl a Cathay Business och Thai First

niksal

Medlem
Tack för en bra rapport. Måste nog börja hitta på hur jag mutar frun så att jag kan åka iväg på en F-resa själv.

Jag har inte mycket erfarenhet av loungerna i Hong Kong, men jag har besökt både The Wing och The Bridge, och gillade faktiskt mer The Bridge. Kändes mer intimt, trots att utbudet i form av mat och dryck säkert är identiskt. The Pier är min dröm, måste bara hitta på hur jag kommer till Hong Kong och lufta på Emerald-kortet...
 

Impendill

Medlem
Trevlig rapport, tack!

Var några år sedan jag flög Cathay men hittills är det dem som gett mig bästa upplevelsen i business. :)
Får prova snart igen.
 

majer

Medlem
Tack för en bra rapport. Måste nog börja hitta på hur jag mutar frun så att jag kan åka iväg på en F-resa själv.

Jag har inte mycket erfarenhet av loungerna i Hong Kong, men jag har besökt både The Wing och The Bridge, och gillade faktiskt mer The Bridge. Kändes mer intimt, trots att utbudet i form av mat och dryck säkert är identiskt. The Pier är min dröm, måste bara hitta på hur jag kommer till Hong Kong och lufta på Emerald-kortet...

Tack!
Nästa gång besöker jag The Bridge och The Pier istället.

Trevlig rapport, tack!

Var några år sedan jag flög Cathay men hittills är det dem som gett mig bästa upplevelsen i business. :)
Får prova snart igen.
Tack!
Ja, det var nästan så att jag såg mer fram emot Cathay C än Thai F.
 

karho

Medlem
Tack för en bra rapport!! Känns som ett klokt beslut att njuta till fulla av utresan för att istället fokusera rapporterandet på hemresan.
 

palmen

Moderator
Hade du något tillbaka för att byta fönsterplats mot gångplats? Personligen ska det mycket till om jag ska byta bort ett fönstersäte mot någon annan plats (om det inte är en bättre kabin eller cockpit). På mina 52 flighter i år har jag 50 gånger suttit vid fönstret och 2 gånger vid gången, dessa två gånger berodde på att nya jobbet bokade detta till mig för min introduktion, dvs jag hade ingen möjlighet att påverka flygbolag eller var jag blev placerad i planet.

Ser nu när jag tittar mer på menyn med Thai att de serverade Massaman, min favorit från det thailändska köket och hade gärna testat ombord.
 
Toppen