Senaste nytt

Helsingfors - London med Airbus 350 utökas och blir permanent

nota bene

Medlem
Fast alla jag pratade med verkade ha flera olika stories, det enda som var konsekvent var att de omväxlande tyckte att mitt bagage var för stort (det är det inte - jag har mätt), vägde för mycket (vet varken de eller jag), att det inte fanns plats ombord (det gjorde det) och att ingen fick ha med sig så mycket (vilket jag har bildbevis på är fel).

Så i det här läget har de helt enkelt bestämt sig för att jävlas med en OWE som flyger med endast handbagage.

Glömde även skriva att jag bad om att få extra försäkring på mitt handbagage i London när det skulle checkas in. I motsats till vad deras Condition of Carriage säger, så vägrade de erbjuda mig det och hävdade att de aldrig gör det.

Man kan säga att det är ganska många fail här och det enda som var genomgående var att de fortsatte göra fel.
Det är ett brott mot Montrealkonventionen, I alla fall en IATA-REGEL som alla medlemmar är skyldiga att följa. Gäller dock bara till dubbla SDR not en mindre kostnad. Heter 'special declaration of interest'.

Denna kan du klämma åt dem med om du skulle vilja juridiskt...


Vad gäller A350 säten är de absolut för trånga (en rad för mycket). Jag har dock upptäckt att om man kan sova på sidan går det bra eftersom man böjer benen lite lätt.
 
Toppen