Senaste nytt

Hej alla medlemmar hos BusinessClass!

palmen

Moderator
Forumet är i mina ögen fortfarande ett grymt bra ställe att hitta info om att maximera upplevelsen när man reser.
Det går ju utmärkt att hoppa över de trådar som jag inte är intresserad av.

MEN rubriken på den här tråden uppfyller väl inte de krav som brukar ställas.
Den som har skrivit den har nog inte hört talas om att leva som man lär.
Rubriken kommer från den artikel som publicerats på förstasidan, det blir samma rubrik även i forumet per automatik.
 

Thornado

Medlem
För att kommentera nyheten om Upgrade Guru så skulle jag säga att de siffror som presenteras säger lite om det förtroendeproblem som finns på BC. Upgrade Guru introducerades i början av september, innan dess var det en tråd i forumet där folk rapporterade in sina bud. Ser vi på diagrammet så kan man utläsa att nästan 75% av de inrapporterade buden kom under juli och augusti, det vill säga då det bara var en tråd i forumet. I september och oktober,
då Upgrade Guru blivit lanserat så har bara 25% av totala antalet bud blivit inrapporterade.

Vad gör redaktionen för analys av detta läget? Min första tanke är att vid ett hälsosamt förtroendeläge så borde buden ha ökat när denna tjänst lanserades på bred front. Här ser vi istället att det går signifikant ner. Ni kan kanske inte svara på det, men hade varit intressant att få höra om detta är ett identifierat problem som ni jobbar med.

När det gäller just antalet inrapporterade Plusgrade-bud så skulle jag gissa att det finns andra faktorer som också spelar stor roll (med betoning på *gissar* då jag inte har något faktiskt belägg för hur vare sig dessa faktorer eller förtroendet för BC påverkar inrapporteringen). Rent konkret så kan jag tänka på två saker:
* "Nyhetens behag". När Plusgrade var nytt så var det mer intressant då ingen hade någon aning om vilken typ av bud som accepterades och då kände folk sig även mer motiverade att rapportera sina bud. Efter 10:e gången man budar med Plusgrade så kanske det inte känns lite motiverat att rapportera budet igen.
* Ökat pris på Plusgrade. Nyligen så har ju Plusgrade ökat sina minimibud ganska rejält, och det har antagligen gjort att färre personer faktiskt budar för uppgradering (jag själv la ett antal bud när Plusgrade var nytt, men med de nya miniminivåerna så känns det osannolikt att jag skulle lägga ett bud (med pengar iaf)). Färre personer som lägger bud totalt leder givetvis även till att färre bud rapporteras.
 
När det gäller just antalet inrapporterade Plusgrade-bud så skulle jag gissa att det finns andra faktorer som också spelar stor roll (med betoning på *gissar* då jag inte har något faktiskt belägg för hur vare sig dessa faktorer eller förtroendet för BC påverkar inrapporteringen). Rent konkret så kan jag tänka på två saker:
* "Nyhetens behag". När Plusgrade var nytt så var det mer intressant då ingen hade någon aning om vilken typ av bud som accepterades och då kände folk sig även mer motiverade att rapportera sina bud. Efter 10:e gången man budar med Plusgrade så kanske det inte känns lite motiverat att rapportera budet igen.
* Ökat pris på Plusgrade. Nyligen så har ju Plusgrade ökat sina minimibud ganska rejält, och det har antagligen gjort att färre personer faktiskt budar för uppgradering (jag själv la ett antal bud när Plusgrade var nytt, men med de nya miniminivåerna så känns det osannolikt att jag skulle lägga ett bud (med pengar iaf)). Färre personer som lägger bud totalt leder givetvis även till att färre bud rapporteras.
Intressanta reflektioner och de kan säkert förklara tappet (fast nyhetens behag vet jag inte, se bara på tråden om bokade bonusresor, gigantisk lång varje år).

Mitt inlägg syftade till att få igång en diskussion och därför efterlyste jag en kommentar från de ansvariga på BC om de själva hade reflekterat över det här. Jag ser att @palmen gillade ditt inlägg och gissar att det är den enda kommentar jag får från BC. Det får mig också att dra slutsatsen att de själva inte reflekterat över antal rapporterade bud och vad som kan ligga bakom nedgången.
 

Canadien

Medlem
Jag tycker moderatorerna gör ett bra jobb här, speciellt med tanke på att det är oavlönat arbete. Inte noterat något problem med att det censureras eller liknande. Dessutom tycker jag det är bra att det regleras upp i köp/sälj och AMEX-värvningarna. Är det otillåtet att byta/sälja sin status så bör inte ett seriöst forum agera mellanhand, och är det bot:ar som swipe:ar AMEX-tråden som gjort att jag aldrig lyckats värva någon så är det bra att det täpps till. Det kanske rent utav blir lättare för oss "hederliga" poängsamlare att boka bonusresor nu :)
 
Toppen