Senaste nytt

Hej alla medlemmar hos BusinessClass!

palmen

Moderator
Några medlemmar har inte tillgång till alla delar av forumet av olika anledningar/missförstånd och det finns ingen möjlighet att få det rättat - någon/några okända styr.
Vilka är dessa okända som styr? Är ingen hemlighet vem som är ägare och vilka som är moderatorer eller gurus. Eller är det några andra personer som jag inte känner till?

Vi diskuterar inte enskilda fall här i forumet. Om nu någon känner sig orättvist behandlad får han/hon höra av sig.
 
För att kommentera nyheten om Upgrade Guru så skulle jag säga att de siffror som presenteras säger lite om det förtroendeproblem som finns på BC. Upgrade Guru introducerades i början av september, innan dess var det en tråd i forumet där folk rapporterade in sina bud. Ser vi på diagrammet så kan man utläsa att nästan 75% av de inrapporterade buden kom under juli och augusti, det vill säga då det bara var en tråd i forumet. I september och oktober,
då Upgrade Guru blivit lanserat så har bara 25% av totala antalet bud blivit inrapporterade.

Vad gör redaktionen för analys av detta läget? Min första tanke är att vid ett hälsosamt förtroendeläge så borde buden ha ökat när denna tjänst lanserades på bred front. Här ser vi istället att det går signifikant ner. Ni kan kanske inte svara på det, men hade varit intressant att få höra om detta är ett identifierat problem som ni jobbar med.
 
Jag har bara varit medlem här i några månader så vet inte så mycket om vad som blivit bättre eller sämre men utifrån min upplevelse är detta det bäst och överlägset trevligaste forum all kategorier. Både medlemmar och moderatorer bidrar med otroligt mycket. Att folk ibland upplevs på ett visst sätt i text är inget man kan komma ifrån och något man får räkna med.
Så om det blivit så mycket sämre än tidigt anser jag att ni kan skatta er lyckliga att varit med på den tiden men ni får inte glömma att det är varje person som skriver här som bidrar med både information och stämning.
I övrigt bra punkter som kommit upp i tråden.
Detta är enbart mina tankar och jag vill iaf tacka för ett grymt jobb från allihop.
 
Jag saknar välskrivna artiklar med de senaste nyheterna relevanta för oss frekventa resenärer med bas i Skandinavien.

Nu kommer nyheterna dagar, ibland veckor, efter att de har publicerats i forumet. Nyhetsartiklarna ger inget mer än vad jag kan läsa i pressmeddelandet eller på check-in.dk, för de saknar de djupare insikterna.

Dessutom är de flesta nyheterna totalt irrelevanta för mig som fokuserar mitt resande till Norra Europa. Dessutom upplever jag att redaktionen har flyttat fokus från frekvent resande till lyxigt resande.
När jag har hittat en ståplats i loungen på CDG, en torsdag som vilken annan, tänker jag på mycket kring mitt resande, som är mycket långt bort från "vilket flygbolag som har den bästa champagne" och när jag äntligen kommer hem till min säng efter tre nätter på ett Mercure-hotell långt utanför city är det fortfarande lika irrelevant vilka hotell som är världens tio bästa.
Tack!
 

kaktusen

Medlem
Antalet har jag ingen aning om, men många försvinner och några dyker upp under andra "nickname" - det finns ju trots allt seriösa kontakter medlemmar emellan utanför BC så information sprids - det hela har blivit en kommersiell historia.

Några medlemmar har inte tillgång till alla delar av forumet av olika anledningar/missförstånd och det finns ingen möjlighet att få det rättat - någon/några okända styr.
Jag försöker läsa alla trådar och inlägg och anser att antalet modererade inlägg är extremt begränsat. Att "många" försvinner eller blir utslängda tror jag inte en sekund på. Vem blir förresten utslängd från ett seriöst forum om resor? Det är ju svårt även om man försöker.

Jag måste även ha missat vad "någon/några okända styr". Vad är det man styr? Delas det ut gratis resor i F i hemliga sub-forum? Andra fördelar? Och vilken riktning är det man styr mot? Låter som fabler om Area 51. Att klaga på moderatorerna är väl ändå rätt patetiskt. De lägger ned tid och energi på forumet utan kompensation vilket jag och vad jag tror de flesta andra tycker fungerar bra.
 
Jag tycker man ska skilja på forumet och själva BC, de är för mig två vitt skilda saker. Forumet läser jag flitigt, men det är ytterst sällan jag läser något annat (ja, jag vet att nyhetsartiklarna även läggs in i forumet så man kan kommentera dem, men oftast läser jag inte de trådarna; denna tråden var ett undantag).
 
Last edited:

gdaily

Medlem
BC är fortfarande väldigt väldigt bra.
De negativa kommentarerna kommer sig ifrån att det faktiskt var ännu bättre förr. Vad jag saknar var de officiella, och inofficiella, BC-eventen som Martin (och andra) anordnade. Javisst, att hyra ett helt jävla flygplan var att ta i, men exempelvis resan till BA-anläggningen där vi såg hur en Airbus gick på kontroll var ju en höjdare.

BC skulle kunna anordna lite fler liknande event, det behöver inte vara svårt eller lyxigt. Exempelvis arrangera en resa till SAS-museet i Oslo från Arlanda, Göteborg och Köpenhamn: The SAS Museum | SAS
Intresserade får boka flyg själva, men ni "föreslår" en viss avgång för att bunta ihop oss i glada gäng. Sedan något retalivt enkelt "hittepå" efter museet (Mikkellerprovning? Nögne Ö-provning?) och sedan hemfärd med föreslagen avgång igen.
 

palmen

Moderator
BC är fortfarande väldigt väldigt bra.
De negativa kommentarerna kommer sig ifrån att det faktiskt var ännu bättre förr. Vad jag saknar var de officiella, och inofficiella, BC-eventen som Martin (och andra) anordnade. Javisst, att hyra ett helt jävla flygplan var att ta i, men exempelvis resan till BA-anläggningen där vi såg hur en Airbus gick på kontroll var ju en höjdare.

BC skulle kunna anordna lite fler liknande event, det behöver inte vara svårt eller lyxigt. Exempelvis arrangera en resa till SAS-museet i Oslo från Arlanda, Göteborg och Köpenhamn: The SAS Museum | SAS
Intresserade får boka flyg själva, men ni "föreslår" en viss avgång för att bunta ihop oss i glada gäng. Sedan något retalivt enkelt "hittepå" efter museet (Mikkellerprovning? Nögne Ö-provning?) och sedan hemfärd med föreslagen avgång igen.
Det görs ju en del sådana resor nu, men de är icke officiella. Resor till Hong Kong, London (eller snarare Heathrow), Barcelona för att nämna några. Men helt klart skulle det vara kul med några andra event också och jag hoppas att det finns möjligheter till detta framöver.
 
Forumet är i mina ögen fortfarande ett grymt bra ställe att hitta info om att maximera upplevelsen när man reser.
Det går ju utmärkt att hoppa över de trådar som jag inte är intresserad av.

MEN rubriken på den här tråden uppfyller väl inte de krav som brukar ställas.
Den som har skrivit den har nog inte hört talas om att leva som man lär.
 
  • Gilla
Reactions: olo
Toppen