Senaste nytt

Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

henkedio

Medlem
Poolen ligger som sagt på tennisklubben. MEN, när vi var där för ett år sedan (januari 2014) var den stängd. Jag vet inte om det var för gott eller bara för renovering. På deras FAQ står att poolen är tillgänglig så man får anta att det gäller igen - men kan vara värt att kolla upp en extra gång. Stranden var dock underbar så någon pool behövs inte.

Finns flera bra/prisvärda restauranger inom gångavstånd, bland annat Rum Fire, Red Salt (som ligger i ett av de andra hotellen), Keokis Paradise och Roy's. Områdets egen restaurang prövade jag aldrig.

Poolen var öppen nu i juni åtminstone, områdets egna restaurang är bra. Framförallt drinkarna.
 

AABack2ARN

Medlem
Bra att veta. Jag gillade området. Visst det är många lägenheter/hus men de har lyckats bygga området så att man inte riktigt fattar hur många hus det är. Stora lummiga träd och oregelbundet placerade huskroppar gör dessutom att insynen minimeras.
 

Johan_G

Medlem
Vi har 10 dagar på Oahu inom den närmsta framtiden, finns det någon aktivitet eller sevärdhet som man absolut inte får missa när man är där? Vi ska bo hos och hänga med locals så vi misstänker att vi kommer att få miljoner med tips på saker att göra så frågan är hur man ska prioritera.
 

Charlie D

Medlem
Vi är en familj med 3 små barn (4,2,1) och ska vara i Waikiki i 6 dagar. Vi står i valet och kvalet om vi ska bo på Royal Hawaiian eller Sheraton Waikiki. Är SPG Platinum och bor för poäng så priset är oviktigt i sammanhanget. Någon som har erfarenheter av dessa hotell?
 

Bamsefar

Medlem
Vi bodde på Sheraton Waikiki, Club Floor, så man fick tillgång till Club Loungen högst upp till frukost (helt okej!) och tilltugg (nästan middag!) högst upp med vidunderlig utsikt. Vi trivdes mycket bra där, och skulle utan tvekan välja samma hotel en gång till. Jag tror det finns någon bild tidigare i tråden från detta hotel som jag tagit. Och då du är SPG Platinum så borde du väl ha tillträde till Loungen även om Ni inte bor på Club Floor?

Vi gillade också de "bean bags" som placerades i infinity poolen - men där får inte barnen vara om jag minns rätt. Skönt att flyta omkring på dessa påsar i alla fall.

Btw man kan välja rum med utsikt mot havet eller mot Dimond Head - jag skulle rekommendera havet för då kan man se sköldpaddorna simma i vattnet - något som inte går om man väljer Diamond Head (som för övrigt kostar mera - även om just du inte verkar känslig på just detta).
 

henkedio

Medlem
Vi är en familj med 3 små barn (4,2,1) och ska vara i Waikiki i 6 dagar. Vi står i valet och kvalet om vi ska bo på Royal Hawaiian eller Sheraton Waikiki. Är SPG Platinum och bor för poäng så priset är oviktigt i sammanhanget. Någon som har erfarenheter av dessa hotell?

Jag hade valt Sheraton alla dagar i veckan. Glöm inte ta en drink på hotellets egna bar (Rumfire). På kvällen kan ni se solnedgången därifrån.
 

henkedio

Medlem
Deras pooler och restauranger är bättre. Sen tror jag att det för er del är mer passande med barn på Sheraton faktiskt. Har nog aldrig sett så mycket barn på Royal om jag ska vara helt ärlig, och så borde det ju vara av en anledning.
 

Bamsefar

Medlem
Nu så, nu har vi bokat FS Maui igen - kommer vara där mitten November - passerar FS SFO på vägen dit (testar SAS från Köpenhamn) och sedan Beverly Wilshire i LA på vägen hem. Lite Pretty Women stuk där, och kanske lite tidig julshopping?!
 
Last edited:
Toppen