Senaste nytt

Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

henkedio

Medlem
Nja men inte bara jag som har åsikter i frågan...

Förstår det. Jag ska givetvis inte avfärda en kryssning eftersom jag inte provat. Jag hade dock aldrig gjort det, vi körde smekmånad på Maui för snart 3 år sedan. Väldigt mysigt.

Kan som sagt rekommendera Kauai också, du kan läsa lite om vårt favoritställe Poipu här.
 

Vaniljvodka

Medlem
Har bokat Hawaii (Oahu) med United i juli för fantastiska 12.571:- i business (DUB-EWR, EWR-HNL, HNL-EWR-DUB).

Har dock väldigt svårt att bestämma oss för om vi ska bo i Honolulu eller nånstans utanför stan. Min känsla är att man inte får världens mest genuina hawaiianska strand-upplevelse om vi bor på Waikiki Beach och efter att ha läst den här tråden så verkar Kailua vara ett bra alternativ.
Vi var först inne på Turtle Bay Resort uppe på North Shore, men känner att något mer intimt med bra strandläge hade varit optimalt. Nån som kan tipsa om nåt hotell alt. hus att hyra? Jag har gått igenom "vacation rentals" på Tripadvisor, men hittar inget som känns perfekt. Vi är endast på ön i tre nätter.
 

Charlie D

Medlem
Vi är en familj med 3 barn (4, 2, 8 mån vid resan) och tänkte bo en dryg månad på Maui eller Kauai i Januari-februari. Har varit på Kauai tidigare och tycker ön har en skön wibe. Någon som har tips på ö och boende? Lutar nog åt hus/lägenhet en längre tid och kanske någon vecka på något resort. Är inte så sugen på för mkt Island hoppning då det är lite meckigt med alla kids. Budget spelar in och vi föredrar prisvärt ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Poipu på Kauai är ju ett trevligt område med stränder som passar barnen. Dock är nog vädret som lynnigast den perioden just på Kauai. Maui är troligen aningen vädersäkrare.

Kailua på norra delen av Ohau skulle också kunna fungera, men jag vet inte hur stranden är där på vintern. Brukar vara ganska rejält blåsigt de gånger jag varit där på vinterhalvåret. Fördelen med Oahu är att det finns mer aktiviteter där även för barnen i händelse av att vädrets makter utmanar.
 

Charlie D

Medlem
Har bott på Kiahuna Plantation 2 somrar i rad och det har varit helt fantasiskt. Gå in och kolla på deras hemsida, men tänk på att det alltid verkar finnas bättre priser om du bokar genom någon annan sajt. Vi använde Hotelclub.

Tusen tack! Har spanat lite där. Har bott på Kua Kea för några år sedan, men tänkte nog lägga en tre-fyra veckor med familjen nu och uppskattar kök osv. Vilka lägenheter är mest bang for the $? Är lite tveksam då anläggningen verkar sakna pool?
 
Last edited:

henkedio

Medlem
Njae, det finns en pool vid tennisklubben som ligger mellan 100-200 meter från där ni kommer bo. Men stranden är riktigt bra. Vi har bokat det billigaste båda åren och har fått väldigt modern och fin lägenhet. Det ligger runt 1000 kr/natten. Ni borde kanske kolla homeaway om ni ska stanna så länge dock.
 

AABack2ARN

Medlem
Poolen ligger som sagt på tennisklubben. MEN, när vi var där för ett år sedan (januari 2014) var den stängd. Jag vet inte om det var för gott eller bara för renovering. På deras FAQ står att poolen är tillgänglig så man får anta att det gäller igen - men kan vara värt att kolla upp en extra gång. Stranden var dock underbar så någon pool behövs inte.

Finns flera bra/prisvärda restauranger inom gångavstånd, bland annat Rum Fire, Red Salt (som ligger i ett av de andra hotellen), Keokis Paradise och Roy's. Områdets egen restaurang prövade jag aldrig.
 
Toppen