Senaste nytt

Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

Priserna över jul och nyår är inte att leka med, och det har inte ändrats trots rådande läge nu då de flesta nog tror att det är "över" till jul.

Jag tittade lite på Honolulu under jul och nyår och de flesta hotell startar på åtminstone 3000 per natt.
Lite magstarkt pris om man ska klämma Ca 25 dagar..

Vi ligger lågt ett tag till och kollar alternativen. Om man kommer iväg känns det rimligt att kolla runt lite och kanske satsa på 2-3 boenden. Jag har rest en del men Hawaii är kvar att göra. Frun har varit där.

får kolla siter m hus/lägenheter
 

Kevinator

Medlem
Vi hakade på de fina flygpriserna till Hawaii och är borta över jul och nyår (21 dec till den 5e jan). Det kommer vara vår första gång på Hawaii. Förutom Honolulu, vilken ö rekommenderar ni att vi lägger på tid på? Vi vill inte skutta runt för mycket, tror därför att vi hinner med en ö. Just nu är siktet inställt på Maui men tar gärna del av er expertis och råd? Tack på förhand!
 

toer00

Medlem
Har själv börjat fundera i samma banor som @Kevinator, dvs att nyttja dessa fina priser i business till Hawaii över jul och nyår. :)

Några frågor dock, till erfarna Hawaii resenärer. Vi är 2 vuxna inga barn...Vi har ingen hotellstatus...

- Har hittat flygalternativ med UA (777w med Polaris fr. FRA, SFO), AC (via FRA, YVR) samt LX (via ZRH, LAX), dissar tyvärr LH då jag tycker deras hårdvara inte riktigt håller måttet. Vilka av dessa bolag tycker ni funkar bäst avseende ombord upplevelsen

- Tips på hotell (strandnära med moderna rum) dels i Honolulu (Oahu), Maui eller Kaui, minst 4 stjärnor.

- Har själv lite tittat på Alohilani resort på Waikiki Beach, Honolulu, någon som erfarenhet av dom
 
Last edited:

danielhog

Medlem
Har själv börjat fundera i samma banor som @Kevinator, dvs att nyttja dessa fina priser i business till Hawaiiöver jul och nyår. :)

Några frågor dock, till erfarna Hawaii resenärer. Vi är 2 vuxna inga barn...Vi har ingen hotellstatus...

- Har hittat flygalternativ med UA (777w med Polaris fr. FRA, SFO), AC (via FRA, YVR) samt LX (via ZRH, LAX), dissar tyvärr LH då jag tycker deras hårdvara inte riktigt håller måttet. Vilka av dessa bolag tycker ni funkar bäst avseende ombord upplevelsen

- Tips på hotell (strandnära med moderna rum) dels i Honolulu (Oahu), Maui eller Kaui, minst 4 stjärnor.

- Har själv lite tittat på Alohilani resort på Waikiki Beach, Honolulu, någon som erfarenhet av dom
United och swiss före air canada, spontant.
 
- Har själv lite tittat på Alohilani resort på Waikiki Beach, Honolulu, någon som erfarenhet av dom

Jag har själv inte övernattat där men hängt runt poolen och njutit av en våt kväll. Upplevde atmosfären som lättsam kring personal och gäster. Väldigt artigt klientel "locals" blandat med Japaner samt mainland. Skulle säga mer inriktat på par än familjer. Du har i princip 1 minut promenad från stranden. Dock känns stranddelen som är närmst lite nergången med mycket hemlösa. Hur många nätter planerar ni att spendera på Oahu? Planerar ni att åka vidare? Kan rekommendera Uber/lyft eller hyrbil för att se platser utanför Waikiki. ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Alohalani ligger vid den del av stranden där det funnits en hel del hemlösa de senaste åren. Dock har staden gjort ett arbete med att lösa situationen (läs flyttat de hemlösa utom synhåll för oss turister) och i vintras pågick ett arbete att fylla på sand på stranden och bygga undervattenspirar för att minska strandkorrosionen. Likaså har man länge rustat upp trottoaren längs Kalakaua Avenue och med lite tur har de lyckats göra klart det arbetet nu när turisterna är borta.

Har inte själv bott på hotellet (eller besökt det) så jag kan inte uttala mig om det.
 

toer00

Medlem
Jag har själv inte övernattat där men hängt runt poolen och njutit av en våt kväll. Upplevde atmosfären som lättsam kring personal och gäster. Väldigt artigt klientel "locals" blandat med Japaner samt mainland. Skulle säga mer inriktat på par än familjer. Du har i princip 1 minut promenad från stranden. Dock känns stranddelen som är närmst lite nergången med mycket hemlösa. Hur många nätter planerar ni att spendera på Oahu? Planerar ni att åka vidare? Kan rekommendera Uber/lyft eller hyrbil för att se platser utanför Waikiki. ;)

Vi planera 12 n på Hawaii, ca 7 n på Oahu (Honolulu) och 5 n på Kauai alt. Maui. Bil kommer vi att hyra på varje ö...

Skulle uppskatta ”alla” tips vi kan få
 

taxvalp

Medlem
Alohalani ligger vid den del av stranden där det funnits en hel del hemlösa de senaste åren. Dock har staden gjort ett arbete med att lösa situationen (läs flyttat de hemlösa utom synhåll för oss turister) och i vintras pågick ett arbete att fylla på sand på stranden och bygga undervattenspirar för att minska strandkorrosionen. Likaså har man länge rustat upp trottoaren längs Kalakaua Avenue och med lite tur har de lyckats göra klart det arbetet nu när turisterna är borta.

Har inte själv bott på hotellet (eller besökt det) så jag kan inte uttala mig om det.

Jag besökte Alohalani i somras för en lätt måltid vid poolen, mycket gott intryck. Vi bodde på närbelägna Hilton Waikiki i en vecka och uppfattade inte de sociala problemen i kvarteren som vare sig större eller mindre än på andra platser.
 
Toppen