Senaste nytt

Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

Alf

Medlem
Nu tycker jag att det börjar skrivas alldeles för mycket trevliga saker om Hawaii:) Dessutom var det flera år sedan jag var där sist. Jag brukar inte bli direkt avundsjuk på medlemmars resmål, men på de som åker till Hawaii blir jag avis. Jag tycker fortfarande denna ö-grupp är bäst, trots det ät USA.

Jobbar nu stenhårt på en höstresa med ANA via Japan men det är svårt med platser. Tänkte börja boka upp NRT-HNL och sedan hoppas att det kommer platser på nya linjen ARN-NRT.
 

NotRyan

Medlem
Nu tycker jag att det börjar skrivas alldeles för mycket trevliga saker om Hawaii:) Dessutom var det flera år sedan jag var där sist. Jag brukar inte bli direkt avundsjuk på medlemmars resmål, men på de som åker till Hawaii blir jag avis. Jag tycker fortfarande denna ö-grupp är bäst, trots det ät USA.

Jobbar nu stenhårt på en höstresa med ANA via Japan men det är svårt med platser. Tänkte börja boka upp NRT-HNL och sedan hoppas att det kommer platser på nya linjen ARN-NRT.
Ledsen att göra dig uppmärksam på att du kommer att behöva byta flygplats då ANA börjar trafikera Haneda från Stockholm så planera in gott om tid.
 

Skogi

Medlem
Efter att ha läst igenom hela tråden är även jag nu helt såld på Hawaii only. Från och med att tjejen hemma fick nys om Hawaii 5-0 har ITA-Matrix aldrig gått kall. Har hittat en ganska intressant routeing då jag tänkte försökte få in några stop på fastlandet. ARN-EWR-HNL på vägen dit och HNL-LAX-ARN på hemvägen. Men andra ord så hade det varit kul att klämma in någon/några dagar i New York/LA vardera.

De två SK flighterna (cash) över atlanten är inga problem, jag har dock stött på patrull när det kommer till att boka bonus inrikes hos United.

Först och främst, är award till Hawaii från fastlandet värt det? 50.000 för T/R ekonomi och 90.000 för business känns som om det finns bättre värde att få för dem poängen, eller vad säger ni?

Får även felmeddelande när jag försöker att hitta tillgänglighet på award från New York. Det går super från LA men det är just från New York som strular.

Utöver resan dit så tänkte jag förhöra mig om det är någon som har någon erfarenhet utav Airbnb på Oahu?

Ber på förväg om ursäkt för min okunnighet angående awards. Skulle behöva ta en sväng förbi nästa nybörjarträff :rolleyes:
 
Last edited:

ekf

Medlem
Star Alliance Award | SAS. Får upp meddelandet: "Ett fel inträffade tyvärr när vi behandlade din begäran. Ring oss så att vi kan försöka hjälpa dig."

Platser skall finnas enligt United's sökmotor!
Jag får också felmeddelande när jag går in via din länk. Byter jag ut stadskoden NYC mot EWR, JFK och LGA (en sökning/avreseflygplats) så går det bättre. Tillgängligheten var inte så god just de dagarna dock
 
Några tips på boendeupplägg för jul/nyår? Ca 3-4v. 2 vuxna 2 barn. Var tittar man förutom i denna tråd? Några siter/hotell som kör bra priser nu i dessa tider?
 

palmen

Moderator
Några tips på boendeupplägg för jul/nyår? Ca 3-4v. 2 vuxna 2 barn. Var tittar man förutom i denna tråd? Några siter/hotell som kör bra priser nu i dessa tider?
Priserna över jul och nyår är inte att leka med, och det har inte ändrats trots rådande läge nu då de flesta nog tror att det är "över" till jul.

Jag tittade lite på Honolulu under jul och nyår och de flesta hotell startar på åtminstone 3000 per natt.
 

taxvalp

Medlem
Toppen