Senaste nytt

Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

Bamsefar

Medlem
Ahhh - det glömde jag ;) Attans också...:cool:

Fast dollarn har ju ändå gått från nästan 10 sek till 9.40 för närvarande - så kanske det kan bli lite bättre (men då lär vi behöva höja räntan från noll procent till +3.5% eller något liknande, och då har nog Sverige fått andra problem osv - självspelande ekonomi, not...).
 

AABack2ARN

Medlem
Den får gärna gå ner lite till. Hotellpriserna i februari är hysteriska och dollarkursen gör det hela etter värre. Men det är fortfarande ett fantastiskt resmål :)
 

GeorgZ

Medlem
Vi ska åka till Honolulu över mellan dagarna / Nyår
Kommer bo på Wikiki

Vi har lite grejer inbokat:
-Vandring Diamond Head
-North Shore
-Pearl Harbor
-Laniakea Beach- turtles
-Luau / strand fest på Nyårsafton

Något mer som är ett "måste"? Vi har totalt 6 dagar där.
Tack för era tips!

Om ni är i området kring North Shore så passa på och åk och simma med hajar. Prisvärt och ett minne för litet =)
 

Bamsefar

Medlem
Den får gärna gå ner lite till. Hotellpriserna i februari är hysteriska och dollarkursen gör det hela etter värre. Men det är fortfarande ett fantastiskt resmål :)

Jag har funnit, i brist på bättre, att just November verkar vara en bra månad då de körs en del erbjudanden - se bara upp för de vanliga ledigheterna som verkar finnas där ibland (minns inte detaljerna). Plus att havet brukar vara såå lugnt just då, och det är riktigt klart i vattnet så man ser botten på ja säkert mer än 20 meter från en stand up paddle board. Feb-Mars, då skulle jag hellre vara någon annan stans, då havet är lite grumligt helt enkelt (iofs kan man få se en och annan val som kommer in och leker utanför västra sidan av Maui, ex. Wailea området), och det brukar blåsa upp på i alla fall eftermiddagarna och den sjön med vågor är inge kul att bada i.
 

D_B

Medlem
Fick detta idag! Fru och barnen kommer freak out :). Kommer håller det hemligt tills boarding. Vilken surprise för familjen och bra start på semester!



upload_2019-12-23_20-35-29.png
 

AABack2ARN

Medlem
Var där i början av november och åker tillbaka i början av februari och kan konstatera att boendepriserna är mellan 30 och 50% högre i februari. En orsak kan vara att de hawaiianska myndigheterna nu fått tilgång till en del data från exempelvis AirBnB med målet att komma åt dem som inte betalat in alla skatter. Då gjorde media en uppskattning att av 8000 uthyrningsobjekt hade 800 alla tillstånd i ordning. Vet inte om detta rörde enbart Oahu eller alla öar. Jag tänka mig att det trissar upp priserna något men @Bamsefar har helt rätt i att priserna generellt sett är lägre på hösten. Den främsta helg som ställer till det på riktigt är Thanksgiving i slutet av november.

Personligen har jag inga problem med att vattnet är lite grumligare i februari men om man är hängiven dykare kan jag förstå att det är nackdel.

@D_B: Gattis till uppgraderingen :)
 
Toppen