Senaste nytt

Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

agehall

Medlem
I USA kör både @sembl och jag T-Mobile eftersom det är enklast då de använder SIM och så länge du har en olåst telefon kan du byta kort.

Jag har dock upptäckt att T-Mobile har tagit bort sitt $3/dag abonnemang vilket är rätt trist. Ska man inte behålla numret kanske det inte spelar så stor roll.
 

RickardG

Medlem
Jag har en sån här och tänkte pressa i ett data-only kort med bra $/GB hastighet och täckning. Kollade på ReadySIM som jag använt tidigare och de vill ha 40 USD för 2GB. 4G, tethering tillåten och riktigt smidigt med aktivering och SIM direkt hem i brevlådan innan man åker. Däremot är antagligen priset inte det bästa - har inte jämfört med andra än.
 

agehall

Medlem
Jag tittade nyligen på ReadySIM som jag länge tyckt sett bra ut, men något verkar ha hänt - de har fått mycket dålig feedback sista tiden om man kollar online. Vet inte om den är befogad eller inte, men jag drog öronen åt mig lite. Har man Telia så är Telia Jobbvecka (eller vad det nu heter) ett billigare alternativ.
 

toer00

Medlem
Telia "vecka Världen" alt. ( vecka Europa) och man behåller de villkor man har hemma...
Hade det i Florida i julas och har det nu i Thailand... Funkar alldeles utmärk och man slipper strul med nya nummer, vidarekopplingar etc.
 

RickardG

Medlem
Jag tittade nyligen på ReadySIM som jag länge tyckt sett bra ut, men något verkar ha hänt - de har fått mycket dålig feedback sista tiden om man kollar online. Vet inte om den är befogad eller inte, men jag drog öronen åt mig lite. Har man Telia så är Telia Jobbvecka (eller vad det nu heter) ett billigare alternativ.
Jag har bara testat en gång, i NYC en vecka och endast deras datatjänst - utan nåra problem alls. Jag får kanske läsa på mig lite mer om något har förändrats till det sämre...

Telia "vecka Världen" alt. ( vecka Europa) och man behåller de villkor man har hemma...
Hade det i Florida i julas och har det nu i Thailand... Funkar alldeles utmärk och man slipper strul med nya nummer, vidarekopplingar etc.
Problemet äv väl priset, 300 SEK för 1 GB är inte optimalt i just min situation.
 

Erik M

Medlem
Min flickvän tror att Hawaii är dyrt och ickegenuint. Jag har aldrig varit där men kan tänka mig att åka.

Det verkar svårt att hitta award-biljetter till de mer exotiska ögrupperna som Fiji osv så jag kanske får ge Hawaii en chans.

Vi gillar exotisk mat. Vi ogillar exotiska kryp.

Övertyga oss!
 

Vaniljvodka

Medlem
Kailua på Oahu är nog min bästa strandsemester någonsin. Otroligt vackert. Bara att scrolla bak i den här tråden för mer inspiration.
 
Toppen