Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Bamsefar, 25 Februari 2014.

1. henkedio

henkedio Medlem

Med tanke på hur många ni är så hade jag kört på minivan, så slipper ni oroa er för att få plats med allt bagage. Vägarna är bra på Oahu, så det spelar ingen roll vilken bil du hyr, i det avseendet. Kolla upp de USA-specifika uthyrarna också, enterprise, alamo etc. etc. Vi har alltid använt Hertz, funkar bekymmersfritt.

RickardG gillar detta.
  2. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sist jag var där hade jag bokat Full size men blev uppgraderad till en Lincoln. Djäklar vilken härlig och bekväm bil. Jag höll mej till de stora vägarna så framkomligheten var inget problem, lite stökig att parkera bara.

3. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ni tror inte man hamnar i problem med en minivan? Tänkte på vägarnas skick och bredd, parkering etc.

4. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej det tror jag inte. Det är ju amerikansk standard och det är gjort för bilister med stora bilar.

Gus och RickardG gillar detta.
  5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inga problem med stora bilar vare sig på vägar eller parkeringsplatser. Vägarnas skick är väl lite si och så på sina ställen men ingen fara. De sedvanliga parkeringsproblemen i Waikiki som beror på för många bilar och för få parkeringsplatser drabbas du av oavsett en stor eller liten bil.

Hade en minivan på stora ön och körde lite terrängkörning med den på lavafälten. Kanske inte helt enligt hyrbilskontraktet men funkade utmärkt så vägarna på Ohau skall inte medföra några problem. :)

Lärde mig då att skillnaden mellen en hyrbil och en 4WD är att med en hyrbil kan man ta sig fram precis överallt... ;)

RickardG gillar detta.
  6. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fint, det blir minivan så får vi se vad de plockar fram för något!

7. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur är era rekommendationer för prepaid SIM på Oahu? Är det olika nät för olika operatörer så man ska vara noga med att välja rätt? Jag behöver rätt mycket data eftersom vi är där 10 dagar och är fem personer som är nätberoende så jag tänkte skaffa ett SIM och smacka i det i en 4G-router.

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar finnas ett par olika nät. Kolla upp T-Mobile, Verizon och se vad de erbjuder. Täckningen är ok så vitt jag förstår det i bebyggda delarna. Har själv aldrig skaffat mobilabonnemang på Hawaii men har gjort några försök att kolla upp priser och villkor. Främst för att jag vill ha ett 808-nummer. :)

De flesta hotell erbjuder WiFi men kvaliten brukar inte vara vidare bra och den lär inte täcka 5 personers behov.

P.S. Är det bara jag som är lite oförstående till det faktum att man tar hela familjen till andra sidan jorden för att sedan sitta och nätsurfa snarare än att njuta av atmosfären där..?

jannewa, agehall, robert_06_ och 1 annan gillar detta.
  9. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det sägs att det finns något modernt påfund som heter snapchat och det måste vara igång dygnet runt :eek:

Skämt åsido så ser jag nätet som både guidebok, GPS och uppslagsverk i största allmänhet och det gäller resten av familjen också. För att inte tala om att man löpande måste komma åt BC :)

10. I USA kör både @sembl och jag T-Mobile eftersom det är enklast då de använder SIM och så länge du har en olåst telefon kan du byta kort.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!