Senaste nytt

Har SAS slutat att flyga på Bangkok?

agehall

Medlem
Enligt telefoninformation från SAS har man nu beslutat att helt sluta med flygningar från Europa till Bangkok.

Hej och välkommen hit.

Vad SAS kundtjänst/facebook/twitter säger är ungefär lika välinformerat som om du slår godtyckligt telefonnummer och ställer samma fråga till den som svarar. Just i det här fallet så ligger dock Bangkok illa till av flera skäl som redan nämnts.

Beslutet känns konstigt eftersom flighterna för det mesta brukar vara fullbelagda. För oss som bor i Thailand över vintern känns beslutet som ett svek, eftersom det nu blir svårt att behålla Guldstatus på SAS. Kanske måste vi byta till ett nytt bonusprogram med en konkurrent.

Ärligt talat, har du svårt att hålla EBG så flyger du helt enkelt för lite. EBG är bland de enklaste Star Alliance Gold man kan få imho, endast Aegan är vässentligt enklare.

Hsh, bara för att du flyger med SAS, så betyder det inte att Eurobonus är bäst för dig. En stor anledning till att EB är bland de bästa programmen för oss skandinaver, är att vi kan få kreditkort kopplade till EB. Men om du är bosatt i Thailand, så kan nog Thai Royal Orchid vara ett bättre program för dig, oavsett vilken carrier du faktiskt flyger med (så länge du håller dig till Star Alliance då).

Vet någon varför SAS har fattat detta beslut?
Kan man räkna med att det är för evigt?

Enkelt - de får bättre ekonomi i att använda planet någon annanstans och nej, inga beslut varar för evigt.
 

AABack2ARN

Medlem
Om nu SAS har för avsikt att flyga CPH-BKK i vinter borde inte dessa flighter i så fall vara upplagda som bokningsbara nu? Eller sitter de och pusslar in i det sista om hur de skall nyttja sin flotta? (Och försöker tolka kundernas åsikt i frågan?)
 

Göran C

Medlem
Har kollat för egen del för min årliga flygning över jul/nyår till Bangkok. Det finns inget flyg med SAS till Bangkok i vinter. Inte ens det som erbjöds förra vintern, med ett förmånligt pris i business, via Peking. Då SAS till Peking och sedan Thai vidare till Bangkok och på tillbakavägen med China Airlines till Peking och avslutande flight med SAS. Så i år blir det för första gången Türkish till Bangkok i business.
 
Har kollat för egen del för min årliga flygning över jul/nyår till Bangkok. Det finns inget flyg med SAS till Bangkok i vinter. Inte ens det som erbjöds förra vintern, med ett förmånligt pris i business, via Peking. Då SAS till Peking och sedan Thai vidare till Bangkok och på tillbakavägen med China Airlines till Peking och avslutande flight med SAS. Så i år blir det för första gången Türkish till Bangkok i business.
Du er også tidligt ude - der kan sagtens nå at komme en kampagne henover sommeren. Men Turkish nye business er også rigtig fin.
 

Dr. Miles

Expert
Har kollat för egen del för min årliga flygning över jul/nyår till Bangkok. Det finns inget flyg med SAS till Bangkok i vinter. Inte ens det som erbjöds förra vintern, med ett förmånligt pris i business, via Peking. Då SAS till Peking och sedan Thai vidare till Bangkok och på tillbakavägen med China Airlines till Peking och avslutande flight med SAS. Så i år blir det för första gången Türkish till Bangkok i business.
SWISS erbjuder liknande routing med THAI och deras pris är nog billigare än SAS.
För din information, China Airlines (CI, taiwanesiskt flygbolag) flyger inte mellan Beijing och Bangkok. Jag antar att du menade Air China (CA, kinesiskt flygbolag).
Jag säger detta för att många taiwaneser tar illa upp när de förväxlas med kineser eller kinesiskt bolag. Så var försiktig. :)
 

Göran C

Medlem
Och billigt! Jag betalade bara 12.500,- för biljetten i business på Türkish när jag bokade för en månad sedan. Nu när jag kollar exakt samma biljett med mina flygtider så tar de 21.500,- för biljetten. Förra året med SAS via Peking kostade biljetten 18.500,- med samma tidiga bokning.
 
Toppen