Nu lyfter vi2
Ny medlem
Hej
Köpte i Mars biljetter med Singapore airlines för familjen över nyår. Arlanda-Singapore direkt.
I fredags får jag mail från SAS att de helt sonika har "slängt" av min sambo från bokningen pga "överbokning"
Obs hon var inte ombokad utan endast avbokad. Efter mycket tjafs med SAS har de ni bokat om henne (ensam) via CPH. Övriga i familjen är kvar på direkt-flighten.
SAS skyller på Singapore airlines och hävdar att de har rätt att boka av henne.
Deras förslag är att vi övriga skall åka på resan och sedan skall vi försöka få kompensation när vi kommer hem.
Vad gäller? Hur kan SAS säga sig ha rätt att när som helst "häva" ett köp med annat Star Alliance bolag?
Hon har en plus biljett för närmare 19.000kr inköpt i Mars.
Gäller andra regler på Sas.se än via en resebyrå?
Tacksam för råd vad vi skall göra
Köpte i Mars biljetter med Singapore airlines för familjen över nyår. Arlanda-Singapore direkt.
I fredags får jag mail från SAS att de helt sonika har "slängt" av min sambo från bokningen pga "överbokning"
Obs hon var inte ombokad utan endast avbokad. Efter mycket tjafs med SAS har de ni bokat om henne (ensam) via CPH. Övriga i familjen är kvar på direkt-flighten.
SAS skyller på Singapore airlines och hävdar att de har rätt att boka av henne.
Deras förslag är att vi övriga skall åka på resan och sedan skall vi försöka få kompensation när vi kommer hem.
Vad gäller? Hur kan SAS säga sig ha rätt att när som helst "häva" ett köp med annat Star Alliance bolag?
Hon har en plus biljett för närmare 19.000kr inköpt i Mars.
Gäller andra regler på Sas.se än via en resebyrå?
Tacksam för råd vad vi skall göra