Senaste nytt

Har SAS någon mer "long term" lojalitet till sina kunder

nicknice

Ny medlem
Flera flygbolag, t.ex. United har om man har motsvarande 1 miljon miles så är man guld för alltid. Har SAS Något liknande? T.ex. om man har nått motsvarande antal miles, kanske varit guldmedlem i 10 i utan avbrott. Alltså en långsiktigt mål mer än att man är guld under kortare tid eller motsvarande.

Det man eftersöker av SAS är ju att dom tar hand som dessa långsiktiga kunder, idag så är det inte så svårt att bli guld om man reser business class, reser man 2-3 ggr per år till Asien eller USA så är det klart och bor man utanför Sverige så är det ännu enklare.

För min del som är SAS Guldmedlem sedan antal år tillbaka, så är det omöjligt att bli Pandion eftersom jag flyger inte tillräckligt med SAS utan andra Star Alliance. Det beror på destinationer, t.ex. så flyger jag inte med SAS om Lufthansa har en direkt flight även om det ger mig 25% mer Eurobonus men det tar antal timmar mer. Sitter man med massor poäng så vill man ju inte byta program heller.

Så vad kan SAS gör för lojala kunder är frågan och hur kan dom göra för bli mer uppskattad.
 
Toppen