Senaste nytt

Har SAS ändrat i systemet som registrerar EuroBonus poäng?

Jacob

Medlem
Försökte precis avboka en biljett via SAS hemsida, något som tidigare varit mycket enkelt att göra, några knapptryckningar så har det varit klart.

Idag gick det inte alls, fick sitta en bra stund i kö till telefonbokningen för att få det gjort. Jag var inte den enda som ringde...
 

Dubbel C

Medlem
Jag har haft precis samma problem. Varit tvungen att efterregistrera flighter som legat på kortet och ändå inte dykt upp. De kanske gör någon uppdatering. Förhoppningsvis blir det ordning på det. Har t ex aldrig lyckats få in flighter med LOT. Helt kört. har även skickat boading-kort och grejer utan resultat.
 
Uppdatering: Ringde medlemsservice precis, på en vardag, för nu skulle de sätta in poängen som de lovat mig tidigare. Givetvis var det bara tomt snack för att få mig sluta ringa. Nu gick det inte att göra någonting alls, och ingen att koppla mig vidare till. Jag får helt enkelt vänta på mina poäng och guldnivån, sen blir det med största sannolikhet miles and more. Tack för servicen SAS ;-). Men jag ska bannemig få EBG och låta SAS betala för mina loungebesök, men jag antar att det bara är att ställa in sig på att behöva efterregga manuellt, vänta 4 mån på poängen och då missa få in poängen innan kvalificeringsåret tar slut.Tråkigt slut på en annars väldigt trevlig vänskap.

Plötsligt händer det, poängen trillar in två dagar efter jag precis givit upp och statusen ändras til guld. Äntligen! Hoppas SAS börjar få rätsida på EB-registreringarna.
 

CPH

Ny medlem
Även jag undrar hur ett bolag i SAS storlek kan ha en hemsida och en bakomliggande databas som fungerar så fruktansvärt dåligt! Jag har under årens lopp behövt lägga många timmar på efterregistreringar, mail till ebretro osv osv..
Skärpning SAS, det är inte 1992 längre! :rolleyes:

Jag sitter själv och väntar på poäng för 3st SK-flighter gjorda den senaste veckan som kommer att kvalificera mig till EBG..
 

niksal

Medlem
Okej, det här blir intressant. Nu har 'hälften' av poängen kommit men alla flyg ex-Tyskland fattas. Det är lite komiskt faktiskt att av en HEL-FRA-LIS-MUC-HEL resa så har HEL-FRA samt LIS-MUC poängen kommit. Så fattas också en SK MUC-CPH flygning. Riktigt vrickat.
 
Även jag undrar hur ett bolag i SAS storlek kan ha en hemsida och en bakomliggande databas som fungerar så fruktansvärt dåligt! Jag har under årens lopp behövt lägga många timmar på efterregistreringar, mail till ebretro osv osv..
Skärpning SAS, det är inte 1992 längre! :rolleyes:

Jag sitter själv och väntar på poäng för 3st SK-flighter gjorda den senaste veckan som kommer att kvalificera mig till EBG..

Jag hade bättre tur med mina Sk-flighter, de kom in efter några dagar. Jag håller tummarna för dig CPH och hoppas du får in poängen snart så att jag kan välkomna dig i guldklubben. Men eftersom det är SAS egna flighter borde det gå lättare att få igenom kravet på manuell registrering hos medlemsservice. Prova!
 

VonMögen

Medlem
Det är uppenbart att SAS inte lyckas med konststycket att registrera EB poäng och sträckor speciellt effektivt. Oväntat. Men hur har det gått för alla när det gäller att få poängen för den Dubbla EB-poängkampanjen som går nu i mars, har ni fått in extrapoäng som ni ska?!? Personligen har jag inte fått några extra poäng reggade ...
 

Dubbel C

Medlem
Jo då de har kommit in. Men det har varit ovanligt trögt att få resorna registrerade som redan framgått här i forumet.
 
Toppen