Senaste nytt

Har SAS ändrat i systemet som registrerar EuroBonus poäng?

Jacob

Medlem
Normalt brukar Eurobonuspoäng från SAS flygningar ramla in dagen efter eller möjligtvis inom två dagar.

Men hur länge har vissa av er väntat? Har det varit så pass lång väntan att ni tvingats efterregistrera (tre veckor tror jag gränsen är)?

Det vore ju ett mardrömsscenario om allt pajat så mycket att nästan alla måste efterregistrera i stort sätt allt under februari/mars.
 

Dr. Miles

Expert
Nu kommer den andra sången efter Mössens julafton. :)

Believe - Cher

No matter how hard I try
You keep leaving me alone
And I can’t break through
There’s no recording of you

So sad that you aren't trying
Takes time to credit it
But after all is sent and done
You aren't gonna be only one, oh

Do you believe in miles after (retro) claim
I can feel something inside me say
I really don’t think the claim gets through, no
Do you believe in miles after (retro) claim
I can feel something inside me say
I really don’t think the claim gets through, no​
 

Igorius

Medlem
Men hur länge har vissa av er väntat? Har det varit så pass lång väntan att ni tvingats efterregistrera (tre veckor tror jag gränsen är)?

2 ggr LH manadsskiftet januari/februari efterregistrerade jag efter 3 veckors tystnad (trots att mitt EB-nummer funnits med i bokningen, efter efterregistreringen tog det sedan drygt 2 veckor att fa poangen). 2 ggr LX i februari tog 2 veckor men dok upp till slut. Flog LH igen senast for en vecka sedan, och vagar inte hoppas pa nagon snabb registrering... Daremot dok 2 st A3-flyg i slutet av februari upp efter bara 3-4 dagar (det har for ovrigt gatt lika snabbt vid tidigare flyg med just A3 under vintern, medan ovriga *A-bolag i regel sackat efter).
 

niksal

Medlem
Idag registrerades ett KF flyg från 8.3, så det verkar ta närmare en vecka för KF flyg. Mina tidigaste LH flyg är från slutet av februari så inte fulla 3 veckor än. Men jag hade även LH flyg i januari som då registrerades inom 4 dagar så något har hänt.
 

Frostice

Medlem
Hade 3 flyg för en vecka sedan, 1 kom in dagen efter och dom andra två lyser med sin frånvaro. (1 KF är inne, 2 SK är inte)
 

Tjaeng

Medlem
Normalt brukar Eurobonuspoäng från SAS flygningar ramla in dagen efter eller möjligtvis inom två dagar.

Men hur länge har vissa av er väntat? Har det varit så pass lång väntan att ni tvingats efterregistrera (tre veckor tror jag gränsen är)?

Det vore ju ett mardrömsscenario om allt pajat så mycket att nästan alla måste efterregistrera i stort sätt allt under februari/mars.

I min erfarenhet så har det aldrig varit särskilt regelbundet med EB-registreringar. Har hänt mig rätt många gånger att jag fått efterregistrera SK-flights även innan systembytet. Det mest bisarra är ju när två anslutande segment under samma dag bara ger snabb registrering på den ena (vilket säger mig att biljettnummer/bokningsreferens därmed inte är en faktor vid automatisk poängregistrering). Registreringar från andra bolag tycks (som väntat) vara ännu mer slumpmässiga.

Idag har jag fått registreringar från förra fredagens flights. medan flera andra andra börjar närma sig treveckorsstrecket.

Den enda samlade bild av SK-segment jag fått är att >10 dagar utan autoregistrering = Kommer inte att bli någon inom de kvarvarande dagarna fram tills det att 3 veckor gått och efterregistrering blir möjlig.
 
Last edited:

Tjaeng

Medlem
En relaterad fråga som kan bli aktuell för mig för första gången snart:

Vad anger man för flightnummer vid efterregistrering för eco extra/business-biljetter där man ändrat avgångar online med kort varsel? Biljetten (e-PDF) säger ju en sak och boardingpasset (som jag aldrig sparar) en annan. Och så går det inte heller att hitta bokningen på hemsidan efter att man flugit.
 

Traveller

Medlem
Jag fick ringa in och då jag saknade poäng för alliancebolag från Barcelona, Munchen, Prag. SAS la in poängen under samtalet.. Tackar
 

Mauricio

Medlem
Väldigt märkligt hur poängen läggs in, jag flög arn-cph 2 mars, cph-got 3 mars och got-arn 3 mars. Flygningen från Köpenhamn till Göteborg registrerades IDAG (15/2) och de andra flygningarna 10/2) Minns inte riktigt men jag tror inte det tog mer än 72h för att få poängen om statusen stog på boardingkortet tidigare.
 

cph_flyer

Medlem
Det tog næsten en uge at få krediteret to danske indenrigsflyninger. Normalt tager det bare en enkelt eller to dage før de dukker op på EB kontoen.
 
Toppen