Har poängen från Avis kommit?

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Mattias7205, 2 Augusti 2018.

  1. Tim Karlsson

    Tim Karlsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hade bokat ett gäng bilar några helger i Juni. Hämtade ut alla förutom en som jag har helt glömt av att jag bokat. Fick en seg utgift på 1800kr istället för 800kr som bilen skulle kostat för helgen. Dock inte fått några poäng, vilket kanske inte borde komma in heller? Något tips på ifall man kan få ersättning för glömd bil eller något som täcker lite utav kostnaden?
     
  2. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Vem menar du ska ersätta dig för att du har glömt bort att hämta din bokade en bil??? Ett försäkringsbolag? Kreditkortsföretaget? Avis? Eurobonus?
    Du har bokat bilen.
    Du har glömt den.
    Du är ansvarig för dessa avgifter som uppkommer i samband med detta.

    Poäng får man när man hyr bilen. Har man inte varit där och hämtat ut den/signerat kontraktet/gjort någon form av överenskommelse, har jag mycket svårt att tänka mig att man skulle få något slags ”tröstpris” och få poäng i efterhand trots att man själv inte uppfyllt sin del av avtalet.
     
    Martin Johansson och MrDollar gillar detta.
  3. MrDollar

    MrDollar Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Hänt mig också att dom inte avslutat kontraktet i tid, men var inte orolig, du kommer få poängen.
     
  4. Andreas Ekman

    Andreas Ekman Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja de e jag inte orolig över, kommer gör dom alltid och har alltid gjort, bara den lååååånga väntan :)
     
    MrDollar gillar detta.
  5. Magnus8

    Magnus8 Medlem

    Ort:
    Arvika
    Land:
    Sverige Sverige
    Låter som du fått betala för mycket. Enligt Avis "terms and conditions" ska du betala en avgift för utebliven avbokning på 460:-. Om du kan bevisa att
    Avis inte drabbats av någon förlust eller att den inte varit så stor, kan du klaga hos kundservice (det borde du kunna när de tydligen tagit ut ett för stort belopp). Tycker självklart du ska ha dina poäng. Finns ingenting nämnt i Avis regler att du inte kan få det. Jämförelsen med flygbolag och poäng (som Berglund tydligen gör) är helt ovidkommande. Bokar jag tågbiljetter hos Sj och struntar i att åka, får jag poäng. Bokar jag hotell och förbetalar, får jag poäng.
     
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Vilka hotell ger dig poäng om du inte checkar in på din bokning?
     
  7. Magnus8

    Magnus8 Medlem

    Ort:
    Arvika
    Land:
    Sverige Sverige
    Brukar inte i regel inte strunta i hotellbokningar, men det har hänt (first hotels). Men that´s not the point. Det finns ingen allmän regel eller lag som säger att du måste utnyttja en tjänst som du betalat för att få poäng.
     
  8. mackan33

    mackan33 Medlem

    Fick i våras poäng för en bokning på Scandic som jag aldrig nyttjade, förbetalt rum utan återbetalning.
     
  9. Jönsson

    Jönsson Medlem

    Land:
    Danmark Danmark
    De hotell där man kan checka in och ut online, lär visst ge poäng utan att fysiskt närvara.

    Edit: Ett vitalt ord för meningen hade visst fallit bort. ;)
     
    Last edited: 14 Augusti 2018
  10. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tar mig för pannan när jag läser detta trångsynta och felaktiga uttalande. First Hotels anger ingen policy för no show och poäng i sina villkor, men SPG, Hilton, Nordic Choice och Scandic kräver att du ska bo på hotellet för att få poäng. Bara för att det inte finns en allmän regel eller lag som säger det så finns det väldigt specifika paragrafer runt detta hos de flesta program och ska man uttala sig om hur det fungerar i allmänhet så är det vanligaste helt klart att man måste bo på hotellet för att få sina poäng.

    Det har rapporterats på Flyertalk om folk som försökt med detta på Hilton-hotell och inte lyckats. Om städerskan ser att rummet är helt orört kan de ifrågasätta om du verkligen bott där och undanhålla poängen. Rekommendationen för folk som gör mattress runs i sin hemstad är därför att alltid åka till hotellet, checka in, gå in på rummet och obädda sängen så att rummet ser använt ut.
     
    NotRyan, Jane Insane, Berglund och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×