Senaste nytt

Har man någon EuroBonus silverförmån vid codeshare?

Kimmen00

Medlem
Varför några år sedan blev plötsligt 2014?
Det är egentligen samma sak väl? United ger inget fritt extra bagage till andra Star Alliance Silver på deras inrikes flight.
På SAS flygningar kan man få extra bagage som EBS, ja.

Heh, först skrev jag för några år sedan, sedan skrev jag. "När jag tänker efter gjorde vi en sådan grej förra året från TPA-EWR-ARN och det gick utmärkt med barnens EBS. Men kanske är lite slumpvis beroende på vem som står i check-in."
 

fredrik996

Medlem
Most significant carrier gälde inte i November när jag åkte hem.
Fick göra retroclaim.
Men SAS Ställde såklart upp och var trevliga.

Tilläggas bör att incheckningsagenten i Fort Lauderdale sa att bara Star Guld hade tillåtelse med dubbla bagage.
 

NotRyan

Medlem
Most significant carrier gälde inte i November när jag åkte hem.
Fick göra retroclaim.
Men SAS Ställde såklart upp och var trevliga.

Tilläggas bör att incheckningsagenten i Fort Lauderdale sa att bara Star Guld hade tillåtelse med dubbla bagage.

På USA-resor är det första marknadsförande carriern på hela resan som bestämmer bagagereglerna....
 
Med risk för att ställa en dum fråga kring carrier. Är most significant carrier detsamma som den carrier som flyger den längre sträckan?
 

chazzie

Medlem
United har tagit bort extraväska för Star Alliance Silver, så mycket vet jag från förra årets resor, men jag vågar inte svara på hur det ligger till när det är Codeshare, men som de flesta skriver så förbered er på problem =}
 
Hej! Jag är silver och skall flyga vby-muc i go smart. Nu har jag blivit ombokad så att andra segmentet är med lufthansa. På mina bokningar på sas.se står nu att jag har 2 bagage på vby-arn och 1 bagage arn-muc. Innebär detta att jag bara kan checka in ett bagage, eller tror ni man kan få ner båda till münchen?

Tack på förhand!
 
Toppen