Senaste nytt

Har man någon EuroBonus silverförmån vid codeshare?

Dr. Miles

Expert
Så länge hela biljetten är ställd med SAS skall det vara OK. Ofta åkt till olika destinationer med SAS via EWR/ORD och då är det vidare med UA och aldrig haft ngt problem med flera bagage då jag var EBS förr i tiden.
Fast, gäller Star Alliance Silver förmån (ej den som ingår i biljetten) på United inrikes flyg även om man har anslutningsfly till utrikes flygning?
 

fredrik996

Medlem
På utvägen är det inga problem men ibland på hemvägen kan det krångla...

Det kommer att krångla på resan hem. Då får man skicka in till SAS Customer service och få lite slantar tillbaka på Bagaget.

Jag åkte på SAS flightnummer med United från FLL
Jag fick snällt betala men fick summan överförd av SAS ca 4 veckor efter hemkomst efter ha gjort claim.

Inflight infotainment krånglade på hemresan. Gjorde claim på den och fick Vouchers på SAS :O
 

Kimmen00

Medlem
Fast, gäller Star Alliance Silver förmån (ej den som ingår i biljetten) på United inrikes flyg även om man har anslutningsfly till utrikes flygning?

Nu var det några år sedan jag var silver men iaf för en 3 år sen så åkte jag ett antal rundor per år till USA och kunde alltid slänga med 2 väskor med EBS.. då var det inrikes-UA och sedan vidare med SAS från EWR/ORD.
När jag tänker efter gjorde vi en sådan grej förra året från TPA-EWR-ARN och det gick utmärkt med barnens EBS. Men kanske är lite slumpvis beroende på vem som står i check-in.
 

Dr. Miles

Expert
Nu var det några år sedan jag var silver men iaf för en 3 år sen så åkte jag ett antal rundor per år till USA och kunde alltid slänga med 2 väskor med EBS.. då var det inrikes-UA och sedan vidare med SAS från EWR/ORD.
När jag tänker efter gjorde vi en sådan grej förra året från TPA-EWR-ARN och det gick utmärkt med barnens EBS. Men kanske är lite slumpvis beroende på vem som står i check-in.
Om det var några år sedan då har reglerna ändrats.
Jag startade en tråd om United inrkesflyg som Star Allince Silver (*S) och andra bekräftar att man får inget extra inchekat bagage som *S.
Är första incheckat bagaget inte gratis som Star Alliance Silver på United inrikesflyg i Economy? | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 

Kimmen00

Medlem
Om det var några år sedan då har reglerna ändrats.
Jag startade en tråd om United inrkesflyg som Star Allince Silver (*S) och andra bekräftar att man får inget extra inchekat bagage som *S.
Är första incheckat bagaget inte gratis som Star Alliance Silver på United inrikesflyg i Economy? | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Nu pratar jag iof om resa på utställd sas-biljett från usa till Sverige i detta fall.. Där funkade det 2014 iaf. Inrikes endast kan jag inget om.
 

Dr. Miles

Expert
Nu pratar jag iof om resa på utställd sas-biljett från usa till Sverige i detta fall.. Där funkade det 2014 iaf. Inrikes endast kan jag inget om.
Varför några år sedan blev plötsligt 2014?
Det är egentligen samma sak väl? United ger inget fritt extra bagage till andra Star Alliance Silver på deras inrikes flight.
På SAS flygningar kan man få extra bagage som EBS, ja.
 

fcx

Medlem
Varför några år sedan blev plötsligt 2014?
Det är egentligen samma sak väl? United ger inget fritt extra bagage till andra Star Alliance Silver på deras inrikes flight.
På SAS flygningar kan man få extra bagage som EBS, ja.

Med anslutningar så gäller väl regler om "Most significant carrier" alternativt "first carrier on itinerary"?
 

Dr. Miles

Expert
Med anslutningar så gäller väl regler om "Most significant carrier" alternativt "first carrier on itinerary"?
Frågan är, gäller statusförmån (dessutom det varierar olika hos olika flygbolag) under Most Significant Carrier regel?
Vanlig bagage som ingår i biljetten, ja.
 
Toppen