Senaste nytt

Har man någon EuroBonus silverförmån vid codeshare?

drW

Medlem
Min fru som är EBS har av jobbets resebyrå bokats in på resa till Zürich med Swiss men på SK nummer och med 117 biljett. Har man rätt till någon silverförmån? Eller är det helt strikt bara på SAS egna plan? Tycker att det vore logiskt för kunden att om man köper något av SAS så borde deras regler gälla men misstänker att det inte är så.
 

drW

Medlem
Extra väska och businessinchecking är väl huvudsakliga förmåner. Kan tycka att det är lite bedrägligt då det inte för den ovane är lätt att se skillnad på olika flighter på bokningssidorna.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kimmen00

Medlem
På utvägen är det inga problem men ibland på hemvägen kan det krångla...

Så länge hela biljetten är ställd med SAS skall det vara OK. Ofta åkt till olika destinationer med SAS via EWR/ORD och då är det vidare med UA och aldrig haft ngt problem med flera bagage då jag var EBS förr i tiden.
 

EBGGOT

Medlem
Så länge hela biljetten är ställd med SAS skall det vara OK. Ofta åkt till olika destinationer med SAS via EWR/ORD och då är det vidare med UA och aldrig haft ngt problem med flera bagage då jag var EBS förr i tiden.

Skall fungera - JA ! 5ich år sedan när jag var EBS var det alltid krångel på hemvägen från LAX via SEA när man starta med Alaska Airlines ...
 

agehall

Medlem
Om man åker SAS och vidare med t ex United får man väl ta med två väskor hela rutten, eller hur ?

Tror inte du får två väskor på hemresan. United brukade vara generösa med detta, men ändrades inte det för ett tag sedan? Så om du checkar in hos United så är nog risken stor att ditt EBS är värdelöst.
 
Toppen