Senaste nytt

Har jag rätt till någon kompensation?

Robert flysas

Moderator
Det är rejält magstarkt att kräva kompensation för något sådant. SAS hade kunnat sätta er i go på nästa kärra och sen hade det varit klart. Nu tappade ni en timme, och om inte tiderna passat er kunde ni bett om annan väg. Ni kom dessutom hem tidigare än ni skulle gjort med SAS.

Jag hade inte sökt något för detta alls mer än möjligen någon extra kostnad. Men vad hade ni för marginaler egentligen om en timmes tidigare avgång tvingar er att boka både hotell och tågbiljetter?

Någon måtta och anständighet med kompensationsjagandet får det vara anser jag.

Ja, SAS kan inte direkt trolla och marginaler o hotellbyte mm låter lite märkligt när det bara var en timma ? SAS gjorde allt rätt, som de brukar göra.
 

squeezen

Medlem
tack för kommentar... !
OK jag skall se vad Eu261/2004 skriver och prova igen att få täckning för tåget.
En liten reflektion är att väl att vi egentligen hade som val (vi hade inga tider att passa hemma) att inte vara medveten om flytten (vi såg bytet när vi skulle checka in på appen) och bara dyka upp på flygplatsen och då få reda på att fligten var inställd....
Då skulle väl plötsligt SAS få stå för förseningar och annat. En stor kostnad jämfört med att bara betala för dom utlägg på tåg (860kr) och hotell (900) kr som vi nu bett om...
Hur kommer det sig att ni fick slopa en hotellnatt om nya flyget gick en timme tidigare?
 
Toppen