Senaste nytt

Har hotellen i Kalifornien blivit dyrare?

M.K

Medlem
Samma här med sparandet, har iof lön i utländsk valuta också, men hade ändå undvikit kronan till sparande pga den tillväxthämnande politiken som förts länge nu av olika parter.

Lägst tillväxt i EU som redan nämnts, minusränta, troligen delvis för att dämpa boprisfallet (i sek) samt en rad märkliga beslut gör självklart att marknaden tappar mer och mer förtroende. Euron Närmar sig 11-talet så inte bara USD som stigit kraftigt.

Jag tror att detta är den enskilt största förklaringen till att semestern upplevs som dyr.
 

Berglund

Medlem
@jerixon @erc Jag håller med, bra värde för poängen!
Dock när jag bodde där i november 2017 fick jag först ett rum som luktade, rent av stank, av mögel! Det verkligen slog emot mig när jag öppnade dörren. Då har jag ändå råkat ut för en skada och har lite sämre luktsinne än de flesta andra. Väl tillbaka i receptionen frågade till och med receptionisten "was it moldy?" innan jag ens hunnit säga mer än att "I have a problem with my room"... Det känns som om de var mycket väl medvetna om detta. Fick byta rum och det var bättre. Läser man reviews på nätet är det ett antal andra gäster som också klagar på mögeldoft. Jag åker tillbaka nu i november men kommer välja annat boende.
 
Last edited:

Oscar1155

Medlem
Hej,

Bumpar denna tråd lite då jag och tjejen ska iväg på en road trip västkusten nu i sommar.
Priserna på hotell verkar minst sagt höga i San Fransisco.
Tips mottages gärna på hotell längs kunsten SF-LA, Las vegas och även runt yosemite.
 

fcx

Medlem
Hej,

Bumpar denna tråd lite då jag och tjejen ska iväg på en road trip västkusten nu i sommar.
Priserna på hotell verkar minst sagt höga i San Fransisco.
Tips mottages gärna på hotell längs kunsten SF-LA, Las vegas och även runt yosemite.
Allt under 300 dollar per natt under sommarhalvåret får ses som billigt i den stan, tyvärr.
 

palmen

Moderator
Hej,

Bumpar denna tråd lite då jag och tjejen ska iväg på en road trip västkusten nu i sommar.
Priserna på hotell verkar minst sagt höga i San Fransisco.
Tips mottages gärna på hotell längs kunsten SF-LA, Las vegas och även runt yosemite.
San Francisco är ofta extremt dyrt när det kommer till hotell, en av de dyraste städerna i USA.
Jag bor nästan alltid vid flygplatsen då man kan få rum för 100-150$ ungefär, pengarna man sparar kan man sedan lägga på att transportera sig till/från centrala San Francisco. Allt beror ju dock på hur länge man ska vara där och vad man ska göra.

Finns en hel del trådar om att köra Highway 1 samt var man bör göra stopp och var man kan bo, börja att titta lite i dessa, här är ett exempel
Highway 1 San Fransisco-Los Angeles | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag skulle definitivt stanna i Santa Cruz, vill ni inte bo där så åk vidare till Monterey/Carmel, väl värt någon dag där.
Personligen bryukar jag ta en avstickare in till Paso Robles, finns massa vingårdar i området om man är intresserad av det, eller öl för den delen.
 

Oscar1155

Medlem
Allt under 300 dollar per natt under sommarhalvåret får ses som billigt i den stan, tyvärr.
San Francisco är ofta extremt dyrt när det kommer till hotell, en av de dyraste städerna i USA.
Jag bor nästan alltid vid flygplatsen då man kan få rum för 100-150$ ungefär, pengarna man sparar kan man sedan lägga på att transportera sig till/från centrala San Francisco. Allt beror ju dock på hur länge man ska vara där och vad man ska göra.

Finns en hel del trådar om att köra Highway 1 samt var man bör göra stopp och var man kan bo, börja att titta lite i dessa, här är ett exempel
Highway 1 San Fransisco-Los Angeles | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag skulle definitivt stanna i Santa Cruz, vill ni inte bo där så åk vidare till Monterey/Carmel, väl värt någon dag där.
Personligen bryukar jag ta en avstickare in till Paso Robles, finns massa vingårdar i området om man är intresserad av det, eller öl för den delen.

Tack för svaren
Blir kanske att vi bor lite utanför San Fran då vi ändå kommer hyra bil hela vistelsen.
Blir att stretcha våran budget lite hehe, dumt att snåla när man ändå åker hela vägen till USA.
 
Toppen