Har du inte blivit uppgraderad på Starwood hotell?

Diskussion i 'Starwood & Preferred Guest' startad av Martin Björnström, 26 Juni 2014.

1. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    De ser att du har Gold status o det spelar nog ingen roll hur du fått det (själv också från AMEX en gång i början).
    Uppgradering behöver inte betyda större rum; kan bli ett rum högre upp eller hörnrum, etc.
    Själv brukat jag inte räkna med att bli uppgraderad utan bokar det rum jag vill ha eller kan acceptera. Sedan har det nästa alltid visats dig bli positiva överraskningar ... någon/några dagar innan ankomst brukar det komma ett epostmeddelande med lite info, välkommen, etc. Däri brukar det allt som oftast finnas ett erbjudande till en "upgrade" mot en liten avgift; kan vara frukost om du inte har det i din rate, club room om Sheraton, osv.

P.S. Club Room är något jag är beredd att köpa till!

Last edited: 8 November 2017
  2. lilydock

lilydock Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Upgrade mot avgift är ju inte riktigt det de utlovar med Gold status? Det fick jag även när jag inte hade Gold. Hm...

3. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Njae, du blir uppgraderad vid inchecking enligt din status i mån av tillgänglighet - i mitt fall har vi blivit uppgraderade varje gång. Vad jag menar är att du kan få erbjudanden om att t.ex mot en liten kostnad (oftast rätt förmånlig) innan inchecking (i det epostmeddelande du får) skaffa dig t.ex ett rum i nästa kategori eller kanske ett Club Room (Sheraton). Vid incheckingen ser de om du kan få ett ännu bättre rum. Har du då skaffat dig t.ex. ett Club Room, så får du behälla de förmåner som detta medger och ändå bli uppgraderad till ett bättre rum vid inchecking (utan kostnad). Uppgradering är inte garanterad, men som sagt, jag har alltid blivit det ...

lilydock gillar detta.
  4. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    O T
    Strax efter jag fått bekräftelsen för bokningen på Sheraton Carlton, Nurnberg, dök det upp nytt e-Mail att jag blivit uppgraderad. Kan varit fråga om max 1 minut.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!