Senaste nytt

Har du indchecket bagage når du rejser?

Hvor ofte har du indchecket bagage?

  • Aldrig

    Votes: 5 9,6%
  • Sjældent

    Votes: 25 48,1%
  • Ofte

    Votes: 14 26,9%
  • Altid

    Votes: 8 15,4%

  • Total voters
    52

Palazzi

Medlem
Jag valde alternativet "ofta", men det är nog nära på "alltid" i realiteten.

Tycker det är skönt att bara ha en lättare portfölj på terminalen och i planet, istället för att konka på en kabinväska. Incheckade bagaget är inte så mycket otympligare när man väl är framme heller - det finns ju jul :).

Enda undantaget är när jag reser med högst två nätter på destinationen. Det händer inte alltför ofta, och skulle säga att det till 99% handlar om London isf.
 

fly4fun

Medlem
Jag undviker checka in väska om möjligt. Bortkastad tid att stå och vänta vid bagagebandet, särskillt på ARN där man ofta får vänta 20+ min. Priority-taggen innebär att mitt bagage alltid kommer sist.
 

pitch

Medlem
Jag åker i princip alltid med bara handbagage.

Men, ska man åka halva jorden runt för att plaska runt under vattnet och vill ha sin egen utrustning med, då finns liksom inte det alternativet. Att sen den tar upp så mycket plats att kläderna ändå får lov att bo mest i handbagaget, det gör inte direkt mig nåt.
 
Intressant (tycker iaf jag) är att det på TAP-flygen till Sydamerika ingår två incheckade väskor i eco. Är det kulturskillnad månne? Folk släpar med sig mycket presenter etc.

mvh
Ulf
 
För tio år sedan kunde jag ha en full-size resväska och en kabinväska för en weekend i Paris. Numera brukar det räcka med en kabinväska.

När jag åker på dyk- eller skidresa blir det förstås incheckat bagage.
 

Jonas C

Medlem
Har gjort två veckor i NYC och London på endast handbagage och det har funkat utmärkt! Brukar alltid kolla i förväg om det finns tvättfacilitetet, vilket det gjorde i lägenheten där jag bodde. Kameraväskan måste jag dock bära runt axeln då min trolley är full med RIMOWA Amenity kits :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag checkar in väskan/väskorna när jag reser till Asien.
När jag har några inom 24 timmars layover i Asien ser jag dock till väskan blir taggad till slutdestinationen så att jag slipper. (Det är mindre kul att släpa en stor väska i Hong Kongs trappor t ex)
 

karho

Medlem
Ofta! Mer än 1-2 nätter så blir det incheckad väska. Minst ett par skor per dag och ofta alldeles för mycket kläder. Vet sällan exakt vad jag känner för att ha på mig så packar ner lite olika alternativ. Ofta med följd att hälften kommer hem oanvänt...
 
Toppen