Senaste nytt

Har du haft bokningsklass Y?

dino_81

Medlem
I väntan på eventuell matchning till guld i Etihad Guest gick jag in och kollade mina tidigare flygningar med bolaget och såg du att jag flög en codeshareflygning (SN Brussles) mellan Stockholm Bromma och Bryssel i Y. Vill minnas att klassen kallades b.flex eller liknande hos bolaget som flög sträckan. Fick av någon anledning även poäng för klass Q hos SN Brussles också... :confused:

03/03/2010 BMA - BRU EY7210 /Y 771 771
03/03/2010 BMA - BRU SN2310 /Q 125 0
 
Last edited:

mha321

Medlem
Väcker en gammal tråd för att notera att när jag bokade ARN-IST-ESB med Turkish så bokades IST-ESB i Y. Och det levererade även poäng för den vilket definitivt förvånade mig med tanke på hur billig den var. Även hem ESB-IST-(stopover)-ARN bokades i Y. De ben som låg på samma biljett mellan ARN och IST och itllbaka var i P och W som ger 0 poäng till EB och 25% till M&S.
 

DrKlas

Medlem
Nu har jag tyvärr bokat en internationell resa med Lufthansa i Y-klass. Göteborg-München-Catania nästa onsdag i bokningsklass U och hem omvänd väg på fredagen i Y. Fyndpriset blev 975 euro. När jag direkt efteråt skulle boka samma resa för en kollega hade priset hoppat upp till 1986 euro så han får ta ett extraskutt via Frankfurt på vägen hem. Bokningsklassen blev dock Y ändå.
 

mjulven

Medlem
Resebolaget på jobbet lyckades få in mig i Y-klass på en resa till Zürich, tror jag betalade runt 5000 kr t/r med 10 dagars framförhållning...
 

Valley

Medlem
Japp. En hel del Y har det blivit. På den gamla goda tiden. När folk knappt kunde stava till lågprisbolag.

Priserna låg kring de 6.000 för en biljett exempelvis, Karlstad - Sundsvall/Hudiksvall, Malmö/Köpenhamn. Varför det blev Y har jag ingen aning om. På den tiden fanns ett avtal med SAS-resetjänst som jag använde för att boka. En helt outstanding service för övrigt.
 
Toppen