Senaste nytt

Har du fått återbetalning från LOT Polish Airlines

erc

Medlem
För egen del återstår en återbetalning från vårens inställda flygningar,

I mitt fall rör det sig om en resa bokad på bolagets webbsida (open jaw; OSL-WAW-LAX, NRT-WAW-OSL).

Min begäran registrerades den 24 mars men är ännu inte hanterad. Har ställt fråga om status på LOT's facebooksida med en månads mellanrum - men hittills ingen återbetalning.

Nyfiken på andras erfarenheter.
 

ldmnt

Medlem
Väntar på återbetalning av LOT, dock bokad genom budgetair. Avbokades i juni, så känns som det kan dröja om du fortfarande väntar..

Kanske läge att kontakta amex och se vad de kan göra snart.
 

Lollet

Medlem
Kanske inte helt relevant, men vid en förseningsclaim fick jag vänta över ett år på att få pengarna från dem.
 

GoranC

Medlem
Avbokade alldeles i början av juni en biljett till Tokyo nu i september bokad på deras Webb. Fick ett svar från dem för en månad sedan på facebook att det tar upp till tre månader att få en återbetalning i nuläget. Det har ju gått om några få dagar så ska då kolla status tänkte jag.
 

danielhog

Medlem
Mitt flyg blev inställt av LOT, fick erbjudande om voucher men tackade nej. Ca 2 månader efter inställda flyget kommer mail och sa att det tar upp till 4 månader till för pengarna.

Funderade på en chargeback, men har en chargeback via Amex för SAS-flyg som snart tagit en månad, så väntar nog med det också.
 

erc

Medlem
Fick idag besked om att återbetalning kommer inom 14 arbetsdagar.

De svarar hyfsat snabbt på Facebook.
 
Resa 5 juni ställdes in 18 maj.
Skrev till Lot på Facebook 18 maj och 20 maj fick jag svar med länk till webbformulär, som fylldes i och bekräftades med kopia till mejlen samma dag.
Claimade till Amex utan problem 12 juni.
Fick "Request confirmation" från LOT 16 juli och återbetalning kom sen 22 juli. Amex justerade det i augusti.

Helt ok hanterat med tanke på att alla Lots flyg ställdes in fram till sista maj. Deras kö måste vara enorm! Betydligt mer än SAS...
 

Martin_S

Medlem
Mitt flyg ställdes in 18/5 och jag begärde återbetalning samma dag. I början av juli tjatade jag lite på dom och då meddelade dom att det kunde ta upp till fyra månader.
 
Resa 15 maj ställdes in 24/4 och idag fick jag mail från Ticket att de administrerat återbetalningen för den inställda resan. Tog bara 4 månader och 4 dagar.
 
Toppen