Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

  1. Ge flygbolaget 7 dagar, som reglerna säger, sen tar man det med kreditkortsbolaget.
     
  2. cantona

    cantona Medlem

    Du har rätt till 380kr för nedlagt arbete + de 300 som anmälan kostar och så kan du tillägga räntan enligt lagen. Googla "betalningsföreläggande" så hittar du länken till Kronofogden.
    Sedan när utslaget kommer får man vänta i tre veckor innan Kronofogden kan påbörja utmätningen. Beslutet kan överklagas under den tiden.
     
  3. Homer

    Homer Medlem


    Jag frågade om det på telefon, den jag pratade med sa "nej, inte för den här typen av bokning"
     
  4. Resetokig

    Resetokig Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Typiskt! Hade hellre tagit en voucher och bokat en ny resa snart. Tack för att du frågade!
     
  5. Homer

    Homer Medlem

    En voucher kanske det går att få, men jag frågade specifikt om erbjudandet med 350 kr extra om jag väljer att ta en voucher.
     
    Resetokig gillar detta.
  6. Homer

    Homer Medlem

    Forsker om SAS-refusjoner: – En unnskyldning fordi de ikke har penger – E24
    Før coronakrisen inntraff, behandlet SAS refusjoner til agenter og reisebyråer gjennom et automatisk system kalt GDS.

    Dette systemet har imidlertid SAS stengt, slik at selskapet behandler kravene manuelt.

    «GDS-systemet ble i en tidlig fase stengt av de aller fleste flyselskaper, men SAS er ett av de få som fortsatt holder den automatiske refusjonsmuligheten lukket,» står det i et dokument fra Luftfartstilsynet som E24 har fått innsyn i.

    – Foreløpig har vi valgt å holde det stengt fordi vi ønsker å ha kontroll på innkommende krav for å sørge for at vi betaler tilbake korrekte beløp, selv om det tar lengre tid, sier pressesjef i SAS John Eckhoff.
     
  7. LasseFoppa

    LasseFoppa Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vaknade upp till mail om refund från en resa jag avbokade 8/5. Till slut händer det! Nu har jag bara en resa kvar att få pengar från.
     
    Tim Karlsson och pswe gillar detta.
  8. Rickard_O

    Rickard_O Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Äntligen kom refund notice för två awardbiljetter som skulle avgått 12/7 och bokades av dryga veckan innan.
    Verkar t.o.m så att service fee'n blir återbetalad, hade en känsla av att man skulle behöva bråka om dom 900 kronorna efter rapporter här!
     
    pswe gillar detta.
  9. majoren

    majoren Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Av 25 resor avbokade från 15 mars till 16 oktober har återbetalning skett för 17 av dem. De 8 som restar är sådana som avbokats manuellt (den tidigaste 28/5). Resan som avbokades den 16/10 återbetalades till Amex-kortet dagen därpå, den 17/10. Dock ingen refund notice. Snabbt jobbat av SAS!
     
  10. Kandinsky

    Kandinsky Medlem

    Ort:
    ARN
    Har ett underligt case med en award som avbokades i mitten av juli. De betalade tillbaka för de två vuxna i sällskapet, men inte återbetalt barnet som låg med i bokningen. Någon som varit med om samma?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×