Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

cantona

Medlem
Kollade igår, sent, utan att ngt hänt på kortet. Idag står det Transaktionsdatum 29/9 och Bokföringsdatum 5/10.

Trots återbetalningen kom ett mail idag:

Hej Trump,

Vi vet att du och många andra fortfarande väntar på sin återbetalning. Vi har ökat antalet anställda som arbetar med ersättningsärenden, men tyvärr kan vi fortfarande inte ge något rakt svar på hur lång tid det kommer ta att hantera ditt ärende med bokningsnummer XXXXXX.

Med anledning av önskemål från våra kunder har vi därför gjort det enklare att få en SAS Travel Voucher. Dessutom erbjuder vi 350 SEK extra per resenär som står med på din bokning – givet att du skulle vilja byta din återbetalning mot en voucher. Det är redan många av våra resenärer som valt den här lösningen. Det är ett smidigt alternativ för dig som vill få ditt ärende avklarat omgående eller som planerar att resa med SAS igen. Men du avgör förstås själv om det är ett erbjudande som passar dig. Det är naturligtvis helt upp till dig att avgöra om det här upplägget är lämpligt för dig.

Om du önskar att få en voucher för din resa med bokningsnummer XXXXXX, motsvarar den hela beloppet på 1683 SEK. Vi adderar även ett ytterligare belopp till ett värde på upp till 350 SEK.

Vi ser fram emot att välkomna dig ombord igen.

Med vänliga hälsningar SAS
WE ARE TRAVELERS


Den ena handen vet inte vad den andra gör.
 
Last edited:

Meazza

Medlem
Jag avbokade en inrikes resa under första halvan av mars, med avgång samma vecka. Den 7 juli fick jag mail från SAS med budskapet "Vi har inte glömt dig".

I förra veckan ringde jag till SAS för att höra hur det gick. Den låg så klart inte inne för återbetalning (trots min begäran och mailet i somras). Skälet sades vara "något fel på hemsidan".

Idag gick jag in och kollade hos Amex. Inga pengar. Gick sen in på Online check in - Scandinavian Airlines | SAS och sökte - fick då följande meddelande:

We could not find a refund request for booking XXXXXX.

This could mean that:
* your refund request has already been completed by us. You should then have received an email, to the email address you provided at the time of booking, with the subject “SAS refund notice”. Please allow up to five banking days for the amount to be shownon your account.
* a refund has not been requested by you

Exakt samtidigt som jag ser detta i min browser plingade det till i mailkorgen. Ämne: SAS Refund Notice.

Kan omöjligen vara en slump att mailet kommer samma sekund som jag gör en sökning i ämnet, nästan en vecka efter min senaste kontakt med SAS. o_O
 

Mr Planning

Medlem
Tänkte kolla vad som händer med mina två SAS bokningar som blev avbokade.

Ringde, kom fram på en gång, och resan i påsk fick jag återbetald sista Juli utan att jag hade märkt det ens :rolleyes:

Resan i Juli ligger som väntande, samt skatterna från bonusresan jag bokade av förra månaden.


Två OTA har redan betalt tillbaka, relativt snabbt, så dom som man ska undvika! har ju skött det snabbast faktiskt.
 

cantona

Medlem
Kom hem idag och hittade brev från Kronofogden. Visade sig att SAS inte ens bemödat sig att reagera på föreläggandet och myndigheten meddelar därför "utslag i enlighet med ansökan".

Vi har läst här på forumet om fallet i Tingsrätten där SAS inte ens dök upp och lät domen vinna laga kraft. Är bolaget helt i förfall eller vad händer?

Antar att svaret till ARN, senast 14/10, kommer utebli om de struntar i betydligt allvarligare fall.
 

fcx

Medlem
Kom hem idag och hittade brev från Kronofogden. Visade sig att SAS inte ens bemödat sig att reagera på föreläggandet och myndigheten meddelar därför "utslag i enlighet med ansökan".

Vi har läst här på forumet om fallet i Tingsrätten där SAS inte ens dök upp och lät domen vinna laga kraft. Är bolaget helt i förfall eller vad händer?

Antar att svaret till ARN, senast 14/10, kommer utebli om de struntar i betydligt allvarligare fall.

Varför ens slösa tid på att bestrida eller försvara sig om man är 100% säker på att förlora?
 

cantona

Medlem
Kostar ändå mindre än att be någon lägga tid på det. Att sätta en av sina jurister på att bemöta ditt krav kommer snabbt kosta betydligt mer än dessa 48%.

Klok ledare på SAS. Totalekonomiskt är det rätt beslut.

Att hamna hos Kronofogden och få betalningsanmärkningar är totalekonomiskt rätt beslut och varje företagsledarens våta dröm.
 

apknug

Medlem
Kom hem idag och hittade brev från Kronofogden. Visade sig att SAS inte ens bemödat sig att reagera på föreläggandet och myndigheten meddelar därför "utslag i enlighet med ansökan".

Vi har läst här på forumet om fallet i Tingsrätten där SAS inte ens dök upp och lät domen vinna laga kraft. Är bolaget helt i förfall eller vad händer?

Antar att svaret till ARN, senast 14/10, kommer utebli om de struntar i betydligt allvarligare fall.
Begär verkställighet av beslutet och meddela hur det går!

KFM borde ha lite rutin på att göra utmätning på SAS bankkonton nu.
 
Toppen