Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Linmet

Medlem
Bokat om en bonusresa 2 ggr under året. Båda tillfällena sänkte skatten så skulle få återbet. Inte sett ett öre. Första gången var 17e maj pch andra var 2 sept. Normalt?


Brukar man få ett kvitto när det återbetalas?

Andra gången skrev jag ned det skulle vara 1183kr. Första gången vet ej men kan väl räkna mellanskillnaden på ursprungsbiljetten kontra ändringen.

150krx4 biljetter tog de ju mes glädje direkt? Bör jag göra något/kontakta något eller bara
Vänta tycker ni?
 

obs

Medlem
Nu har det äntligen börjat rassla in mejl om återbetalningar. 3 stycken av 7 biljetter som avbokades i april har jag fått besked om och återbetalningen för den ena har kommit in på SAS Amex kortet.
 

samet

Medlem
Går bra för SAS nu.
Var i kontakt med dem i veckan om en rad avbokade resor som skulle skett under sommaren.

Accepterade voucher för tre resor av mindre värde men min USA-resa (25k) ville jag ha återbetalning på.

Således kom igår USA-resan på voucher och inget på småresorna.

Gott att se att SAS förblir konsekvent inkonsekvent.
 

Mr Basic

Medlem
Bokat om en bonusresa 2 ggr under året. Båda tillfällena sänkte skatten så skulle få återbet. Inte sett ett öre. Första gången var 17e maj pch andra var 2 sept. Normalt?


Brukar man få ett kvitto när det återbetalas?

Andra gången skrev jag ned det skulle vara 1183kr. Första gången vet ej men kan väl räkna mellanskillnaden på ursprungsbiljetten kontra ändringen.

150krx4 biljetter tog de ju mes glädje direkt? Bör jag göra något/kontakta något eller bara
Vänta tycker ni?
Nästan samma situation dock bara 2x ändringsavgift. Inte fått ngt på mail utan bara att de är ”pågående” när man kollar via sas.se
Av/ombokades 15/7 och i mitten av september.
 

Linmet

Medlem
Nästan samma situation dock bara 2x ändringsavgift. Inte fått ngt på mail utan bara att de är ”pågående” när man kollar via sas.se
Av/ombokades 15/7 och i mitten av september.


Tack. Var på sas.se ser du "pågående"? Hittar inget under bokningar exempelvis. Mer än min senaste bokning
 

Tonton

Medlem
Bokat om en bonusresa 2 ggr under året. Båda tillfällena sänkte skatten så skulle få återbet. Inte sett ett öre. Första gången var 17e maj pch andra var 2 sept. Normalt?

Läser du igenom några inlägg upp så ser du att folk börjar få återbetalningar för resor avbokade i mars. Så ja, normalt.

Tack. Var på sas.se ser du "pågående"? Hittar inget under bokningar exempelvis. Mer än min senaste bokning

Online check in - Scandinavian Airlines | SAS
 

cantona

Medlem
Ni som fått Refund Notice hur lång tid tar det innan ni fått pengarna? I morgon en vecka för min del utan återbetalning.
 
Last edited:

ante888

Medlem
Fick idag in den sista återbetalningen av totalt fyra resor, väntetiden varierade mellan 80 och 180 dagar. Snabbast gick den sista avbokningen, som gjordes i slutet på maj. De andra från mars och april, tog i princip 100 dagar längre.

@cantona - Jag har fått vänta en kalendervecka som längst, men i två av fyra fall har jag inte fått någon refund notice alls.
 
Toppen