Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

  1. almendros04

    almendros04 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det tar några bankdagar innan pengar kommer in på kontot. Jag fick pengarna 3 dagar efter refund notice mejl.
     
    lilly k gillar detta.
  2. Nahoj

    Nahoj Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Toppen! Positivt att dessa återbetalningar äntligen kan processas, och samtidigt lättnande för SAS som bolag.
     
    Samosaguas gillar detta.
  3. Morgan

    Morgan Medlem

    "Glädjande nyheter"

    I mitt fjärde erbjudande om voucher + 350 kr/extra/biljett för resa avbokad i maj, avgång i juni, har SK(IT) infört en ny funktion:

    Förstår att de inte har tid att automatisera utbetalningarna när de utvecklar avancerade prenumerationslistor bara för vouchererbjudanden. Och att de tänker sig att skicka ut samma vouchererbjudande flera gånger säger en del... o_O
     
    gastronaut, Autonom och Kris gillar detta.
  4. Kris

    Kris Medlem

    Ort:
    Köpenhamn
    Land:
    Danmark Danmark
    Äntligen! Den funktionen har jag eftertraktat länge! Det bådar gott för framtiden. Nu tror jag faktiskt att jag kag vågar boka några resor med SAS igen.
     
    Morgan gillar detta.
  5. Erik Ek

    Erik Ek Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Min resa skulle ha skett 30/4, såg idag att jag fått in pengarna på kortet 23/9, m.a.o. tog det ganska exakt 5 månader. Fick ingen refund notice per mail, dock.
     
  6. aikelo

    aikelo Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Igår fick jag tillbaka pengarna för en Star Alliance award till Miami som avbokades 14 Juli.
    Bali resan som avbokades 18 mars lyser dock med sin frånvaro.
     
  7. ulagun

    ulagun Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Undrar då i vilken ordning. Någon här som vet rutinerna?
    Väntar fortfarande på återbetalning för resa 17/3. Samtidigt som jag ser att flera fått återbetalning på resor april/maj. Bara att gratulera. Kontaktade gold.se för en tid som lovade påskynda ärendet. Kunde jag lika gärna låtit bli. Ligger och processas i systemet. när jag kollade.
    Av vad jag läst så återstår nu endast kronofogden. Alternativt lär väl vårt dödsbo erhålla ersättningen någon gång i framtiden
     
  8. Erik Ek

    Erik Ek Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hej, SAS ordnade automatisk hantering av ärenden uppkomna senare än peaken mars-april, därav ibland omvänd ordning. Se historik i tråden för mer info och mina sarkasmer angående detta.
     
  9. Turisten

    Turisten Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Som jag skrivit tidigare så fick jag för någon vecka sedan min återbetalning. Idag fick jag mail med erbjudande om 350 kr extra om jag utnyttjade erbjudandet med voucher på min bokning "xx xxx xx". De har nog inte helt länkade system :)
     
    Morgan gillar detta.
  10. intuition

    intuition Medlem

    Ort:
    LUND
    Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som nu har fått återbetalning till ett SAS amex (dvs inte gjort chargeback utan SAS-initierad återbetalning)? Jag undrar om Amex då har skapat minus-poster för redan krediterade EuroBonus-poäng, som jag antar att en normal retur skulle göra.

    Själv har jag nämligen dels tömt mitt EuroBonus konto, dels ingen omsättning på Amex, så det finns alltså inget saldo av EuroBonus-poäng någonstans att ta tillbaka ifrån. Så om Amex skapar minusposter för er andra ska det bli lite intressant hur de gör hos mig om/när de lyckas återbetala mina biljetter.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×