Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av TomJ, 5 Maj 2020.

1. Moco

Moco Medlem

Som vanligt då, med andra ord... :D

Last edited: 28 September 2020
    Tongen2, Autonom, intuition och 1 annan gillar detta.
  2. Elena S

Elena S Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ringde dem igen den 24:e september ang min resa inköpt med Klarna i januari och inställd den 28:e maj (med avresa den 12:e juni). ”Just nu behandlar vi avbokningar från april blablabla”.
    Utan särskilt hopp kontaktade Klarna genom deras app. Fick följande svar:

”Jag har rapporterat resan avbokad, det vore tills vidare toppen om du kontaktar SAS och omber dem ta bort fakturan hos oss så att vi kan återbetala dina pengar...
    SAS går helt enkelt in i vårt system och registrerar ordern som avbruten, så skapas ett återbetalningsärende per automatik.”

Struntade i att kontakta SAS igen men idag (29:e september) fick jag refund notice!

Brandforce, KennethL och lucasd gillar detta.
  3. cantona

cantona Medlem

Fick idag en Refund Notice i inkorgen avseende resan 12/7. Om det beror på ARN eller Kronofogden återstår att se. Nu återstår att se om och när pengarna kommer in.

4. Homer

Homer Medlem

Vi har varit naiva

BAS, apknug, FilipJ och 6 andra gillar detta.
  5. DrKlas

DrKlas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade två bonusresor i onsdags. Poängen tillbaka direkt och pengarna tillbaka på kortet idag.

6. Nahoj

Nahoj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Under morgonen fick jag ett överraskande automatiserat mejl från SAS (Refund Notice), där det påstås att en återbetalning på á 1 009:- har handlagts. Återbetalningen avser en resa (bokad med 2-4-1 voucher), som skulle ha ägt rum i maj, men som blev inställd p.g.a. pandemiutbrottet. Har ännu inte sett röken av pengarna bland korttransaktioner, men det tar väl max några bankdagar i normala fall, ifall de har koll på hur pengarna ska återbetalas. :rolleyes:

Så ni som väntar på återbetalning, håll utkik på mejlen, och kontakta SAS om inga stålar dyker upp (eller om ni inte ens fått någon "refund notice").

Att återbetalningen blivit processad just nu, kan ha att göra med SAS nyemission, och att de därmed har fått efterlängtade likvida medel för att bl.a. återbetala en drös med cancellerade bokningar.

7. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser man på! Idag fick jag refund notice på vår resa till Vietnam som avbokades den 20 mars och som hade avresedatum den 2 april. Hur ska man fira detta? Köpa lite nya SAS-biljetter kanske o_O

Tim Karlsson och Tongen2 gillar detta.
  8. BAS

BAS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inställda flyg i mitten av juni - har inte sett röken av pengar. Avbokad bonusresa förra veckan - poäng/voucher tillbaka direkt, pengar dagen efter.

9. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Men detta kan ju inte stämma, SAS säger ju att de tar allt i ordning.

apknug, Tongen2, Autonom och 2 andra gillar detta.
  10. lilly k

lilly k Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick idag refund notice om bonusresa som avbokades i mars med avgång i april. Inga pengar på kontot dock!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!